Köpare
Måste bara skriva av mig lite..
Tycker det är sååå tråkigt när man stöter på oseriösa köpare av djur i huvudtaget. Det är ju förståelig att vissa får förändrade hemförhållanden och vissa kanske inte har tänkt efter ordentligt. Men det är så tråkigt när folk verkligen har visat intresse för djuren och man som uppfödare har lagt ner mycket tid på en köpare för att informera dem om djuren och liknande och sen helt plötsligt vill de inte ha djuren längre eller så har det redan köpt djur genom någon annan/djuraffär.
Jag föder ju själv bara upp gnagare men jag vet att även mina kompisar som har hundkennlar har samma problem då och då. Man vill ju att djuren ska hamna hos någon som tar hand om djuren bra och det är ju alltid svårt att avgöra om köparen är bra när man inte har mött dem än. Dock finns det ju dem som verkligen är toppen, som man mer är gärna säljer djur till för att man vet att de kommer få det super.
Usch ja :( hemskt irriterande, men man får helt enkelt tänka "där hade inte blivit något bra hem iaf" eller något.. Men ändå störigt. Dock är det sådant man får stå ut med och jag tror aldrig man kommer ifrån det. Söta bebisar förresten! :*
Jo man får ju tänka så, det är bara så jobbigt att bli besviken varje gång men ja efter alla år borde man väl ha vant sig.
Och tack :D
Fottade de små tidigare idag, i ena kullen har precis två öppnat ögonen.
#2 jo precis, det finns jättemånga som verkar hur intresserade som helst, men när det väl kommer till saken hoppar dom av. Riktigt dålig stil tycker jag. #3 oh så mysigt :D gerbilbebisar är verkligen det bästa som finns alltså.. Saknar att föda upp nu :(

De värsta är dem som man lägger ned massa tid på och sen bestämmer sig för att sluta svara… inte ens ett "Hej vi har köpt på annat håll eller tyvärr kan vi inte köpa gerbiler längre". Vet inte hur många gånger jag fått utbrott på denna typen..
Tror jag av ren vana inte lägger så mycket energi på sånna som slutar svara, eller sånna som inte kan vänta ens 2 veckor på leverans. Nu är det inte så många djuraffärer i Göteborg centrum som säljer smådjur längre så jag tror att vi får färre som ränner dit än er i Stockholm.
MvH Tsunamis
#6 Jo det är 3 små killar och 3 honor i ena kullen i den andra är det 7 flickor och så föddes det 4 till bebbar här i söndags.