Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 536 ggr
ks.gerbil
0

grrr.. va arg man bliiir!

Förlåt för ännu en ot tråd men jaaag blir så ARG! Sök på youtube efter how to make your gerbil and hamster happy titta lite på den och sen står det a wheel is mandatory asså det är ett MÅSTE att ha hjul AAAAArrtrrkbghak nedan skrev jag lite arg men snällt att gerbiler inte ska ha det sen kommer han och säger jo alla gerbil experter vet att det behövs! Då skriver jag ner hela sakeb att gerbilens svans är en förlängning av ryggraden o.s.v. Och så kommer han och säger jo blablabla… FY FAN vad arg jag blirrrrrr!!!! Exploderaaaar!! Vad kan jag mer skriva för att få honnom att fatta? Sen kallar han sig gerbil expert oxå! Jag ska inte kalla mig något heller men fan vad aaaaggrrr förlåt men jag behövde skriva av mig…

Gerbil-hemsidan hittar du R

Roborovski's
1

Vill bara säga att Amerikaner har en fel uppfattning av djur :) Det är vad jag tycker. Deras djur bor i alldeles för små burar, får inte tillräckligt mycket leksaker… Etc, du vet säkert vad jag menar :)

Tsunamis
0

Skulle precis säga samma sak. Amerikaner har helt enkelt en annan syn på djur och man får tänka på att de lär sig om djuren ur sina böcker eller från uppfödare som har minismå gallerburar och säger att de är toppenbra och att djuren måste ha hjul…

Jessica nämnde nån gång att folk tyckte hon var konstig som hade gerbiler i 100+litersakvarium med spån upp till kanten när hon skrev om det på ett engelskt forum. De är så vana vid sitt sätt att hålla dem Obestämd

MvH  Tsunamis

Roborovski's
0

Ja, det är fruktansvärt!

Har ni sett hur deras ödlor bor ? Deras skäggagamer bo i typ 80 liters akvarier :/

Anne.K
0

Som tidigare redan sagt så har tyvärr amerikaner en annan syn på djurskötsel än vi i sverige. Vilket är tråkigt, jag hoppas dock att andra länder inom sinom tid också får bättre syn på hur olika djurarter ska skötas och hållas i fångnskap. Vi får hoppas på att andra länder också kommer utvecklad tillslut till det bättre för djuren. Än så länge är ju sverige bland de länder som kommit vädigt långt när det gäller djur, man får hålla tummarna att övriga länder snart också kommer någon vart.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ks.gerbil
0

… Ok tack för jag fick veta jag visste inte :) då vet jag att det inte kommer att funka :P

Gerbil-hemsidan hittar du R