flying saucer
Har faktiskt köpt ett flying saucer nu till gerbilerna, den stora varianten på 30 något cm. Än så länge har bara aurora hoppat upp på den för hon var den enda som ville komma ut i hagen idag. Ska försöka få ut dom andra två sen också och se om dom vill springa på den!
Den är riktigt stor och när dom springer på den så är dom helt raka i kroppen, dom springer som om dom hade sprungit på marken.
Blir intressant att se va dom tycker!
Förresten är hon en riktig mysgris nu Aurora, hopapr upp på mitt huvud och i ansiktet, på axlarna och rätt upp i handen
*Lycklig matte*
Dom fick också ett Karlie Wonderland hus att ha i hagen, för att den va så söt hahah
Bilden är från Google, självklart har jag ingen hamstervadd i ;)
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Vad kul att de kan springa rakt! Om du har möjlighet så får du gärna filma och visa oss hur det ser ut.
Ska bli intressant att få höra om hur de reagerar på tefatet. Liksom om det kan hjälpa dem att få ur sig extra energi eller om de blir upptrissade och besatta, trots begränsad tillgång.
Hahah försökte filma förut, men ingen vågade hoppa upp på den…. Det är bara första gången dom ser den. De kommer nog ta ett tag innan dom börjar springa ordentligt på den, och då ska man vara redo med kameran också haha!
Låter den stå några dagar i hagen så dom verkligen vänjer sig. fick ut alla tre för en stund sen och fick cayenne att springa i den i ungefär 5 sekunder förut, de såg jättebra ut! men hade inte mobilen på mig -.-
Hur har det gått nu, vad tycker du och gerbilerna? 
Hahah jag är värdelös! jag har inte haft tid att testa det med dom än ^^ Har inte byggt klart nya hagen….
Jag har bara haft dom ute på mig och i sängen. Kunde inte saucer i sängen direkt.
Ska fixa hagen SNART!!