Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1814 ggr
ks.gerbil
2012-04-02 22:10
0

GUD?!?!?!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

VAD **** FÅR MAN TÄNKA OM DETTA?!?!?! JAG DÖR OCH BRÄNNER UPP FÖR JAG ÄR SÅ HIMLA ARG SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes

HUR **** KAN MAN VARA SÅ OMOGEN OCH OMEDVETEN OM DETTA OCH PÅ SAMMA GÅNG VARA LIKA SERIÖS SOM OM MAN SKULLE BADA EN HUND?!?! JAG HAR JU PRECIS SKAFFAT YOUTUBE PROFIL OCH HITTAT DETTA MEN SOM NI SER UNDER SÅ HAR JAG *** REDAN SKRIVIT OM VAD *** HAN HÅLLER PÅ MED SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
2012-04-02 22:12
0

detta kallar jag djurmisshandel

mandyosv
2012-04-02 22:16
0

Antagligen så ville ju personen bara djurets bästa, hon är ju inte elak mot den direkt, förutom det faktum att den badas. Men i landet där personen bor kanske det är okej att bada smådjur.

Se det positivt, gerbilen ser inte ut att lida iallafall.

Tycker man kan informera på ett snällt sätt istället för att skriva en aggressiv kommentar :)

men håller med om att det är fel att bada en gerbil.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

ks.gerbil
2012-04-02 22:18
1

2# har du läst hans/hennes förra kommentarer?! asså jag vet vad jag gör ni behöver inte oroa er, ni kan ta det lungt.. blablabla hon/han fattar inte ändå om typ 1000 personer har sagt till henne/honnom!

PandanNilsson
2012-04-02 22:20
0

HUR kan man göra sådär?????!!!!!! Djurplågeri helt klart, alltså alla vet att man inte ska bada gerbiler! Eller förutom h*n… Skrikandes

Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.

Kolla in min kaninuppfödar sida! här/

[Jessica_91]
2012-04-02 22:21
1

Usch vad jag får ont i hjärtat när jag ser såna här videor. Man ser verkligen på gerbilen hur den vantrivs och vill där ifrån. :/

PandanNilsson
2012-04-02 22:25
0

Jupp man såg verkligen hur den försökte springa därifrån :'(

ks.gerbil
2012-04-02 22:27
0

eller ok jag har sagt förlåt såhär: ok jag har lugnat ner mig lite nu men detta är fortfarande väldigt fel. jag KAN säga förlåt för hur jag skrev mina kommentarer men jag KAN INTE säga föråt på vad som menas med mina kommentarer för det är sant och fel

ks.gerbil
2012-04-02 23:04
0

2# bara för att få dig att förstå så kan du gå tillbaks 8 sidor och 1 år med personer som säger samma sak gång på gång och han gör inget absolut ingentig!

mandyosv
2012-04-02 23:05
0

#8 ojdå :( hemskt stackars djur

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

ks.gerbil
2012-04-02 23:06
0

9# fatta att man inte kan fatta

mandyosv
2012-04-02 23:08
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sedan finns hemskare saker man kan hjälpa till att motarbeta

ks.gerbil
2012-04-02 23:08
0

jag bara tappar andan när jag ser den varje gång jag kommer in…

jag ska *** börja lägga ut seriösa och riktiga videos på hur man tar hand om gerbiler för jag har gått runt och tittat på nästan alla videos och det finns inte en ända med riktigt bra information… undrar bara hur man kan få sådan text före en del av videot :P

svartkanin
2012-04-03 18:04
1

#11 OMG! Gråter

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

[Jessica_91]
2012-04-03 18:21
0

#11 Ja där är ett perfekt exempel på vilken sorts verksamhet man kan stötta när man köper djur från grossist Rynkar på näsan Hemskt att se men ganska effektivt när man argumenterar med någon som är för grossistavel.

PandanNilsson
2012-04-03 18:23
0

Förlåt om jag frågar men är grossist en person som föder upp djur för att säljas i djur affären?? :(

[Jessica_91]
2012-04-03 18:27
0

#15 Nej grossister är företag, t.ex Imazo som säljer både djur och inredning, burar, leksaker etc till djuraffärer. Eftersom att bara ett fåtal grossister förser större delen av Sveriges djuraffärer med djur så massavlas djuren vilket inte brukar vara under önskvärdiga omständigheter. Och utan någon direkt baktanke förutom att tjäna pengar. Till skillnad från duktiga uppfödare som väljer att avla på ett par för att få fram trevliga, friska ungar.

PandanNilsson
2012-04-03 18:30
0

Okej :( Tack 16#

ks.gerbil
2012-04-03 18:33
0

WHAT THE ***** HELL?! asså de gick i deras egna kiss och bajs och va helt genomblöta i det :O och jag massa mer såklart! varför kan man inte bara gå och ta fängelse på alla dessa platser? varför bryr sig inte dem som har makt?

PandanNilsson
2012-04-03 18:46
0

18# För att dom har Makten :( Och för att tjäna pengar.. Bara sorgligt..

[Jessica_91]
2012-04-03 18:47
0

#18 Ja det är riktigt hemskt :( Men man får komma ihåg att det här är det allra värsta, även om grossister inte är super bra på djurhållning så ser det inte ut sådär hos alla. Grejen är bara den att eftersom att grossister har verksamhet i flera olika länder eller i alla fall samarbetar med andra grossister så kan man ändå stötta sånt här, fast än att grossisten i fråga har ok djurhållning i Sverige. Har för mig att jag läst att Imazo finns i Japan bl.a och jag kan tänka mig att de inte har särskilt stränga lagar när det kommer till djurhållning.

ks.gerbil
2012-04-03 18:52
0

en gång så sa min kompis till sin pappa om sånt och han bara sa "men vem ska då personer gå och köpa hos? uppfödare räcker inte." man bara stog där och gapade…

[Jessica_91]
2012-04-03 19:02
1

#21 Ja asså han har väl en liten poäng, den största majoriteten av djur i djuraffärer kommer ju från grossist (även om jag i alla fall tycker att det verkar bli mer och mer vanligt att affärerna köper in från privata uppfödare). Så om grossisterna skulle lägga ner sin avel helt så skulle det behövas fler uppfödare för att möta efterfrågan av smådjur (och fåglar, reptiler, fiskar etc). Men det finns säkert flera personer som skulle vara väldigt kompetenta uppfödare men inte känner att efterfrågan är så stor att uppfödningen skulle gå runt.

Sen så är ju privata uppfödare (i alla fall de som är seriösa) mer noga med vem de säljer sina djur till så det finns nog många människor som skulle blivit utan djur ifall det inte fanns grossister haha.

Men så finns ju risken också att många oseriösa människor börjar avla ifall grossisterna lägger ner och då kvarstår ju fortfarande problemet.

Suck… Tungan ute

Smullis
2012-04-03 19:58
0

Det finns verkligen människor till allt… :(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Luju
2012-04-03 20:14
0

När jag såg filmen ovan (den sista, med de otroligt vanskötta gerbilerna)… det var jobbigt att kolla på. ville rädda dem alla.

Jätte hemst att det kan vara så där..

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

mandyosv
2012-04-03 20:25
0

Man ska vara glad iaf att de djuren antagligen kommer till någon som er senare.. om de nu överlever. De lever nog inte där resten av sitt liv. Förutom avelsdjuren som säkert slaktas när de inte duger längre.

Sedan är just denna filmen nog inte det värsta. De har iaf rent spån, har jag för mig att jag såg. Men det är verkligen misär ändå.

ks.gerbil
2012-04-03 20:34
0

25# mina är från grossist (tror jag iaf då de kommer från dujraffär) kan inte ens tänka att mina små gossar har behövt genom gå något sånt ;(

och råttorna/mössen såg inte vad det va va helt gnmblöta i eget kiss och bajs ju :O de gick i blött o.s.v.

PandanNilsson
2012-04-03 20:47
0

De va hamstrar. :( Men de verkade som de antingen skulle badas eftersom de kanske va så smutsiga av sin egen avföring eller så var de deras egna kiss (som jag inte tror, men det kan vara möjligt) Gråter

ks.gerbil
2012-04-03 20:50
0

27# de gick i äckligt halm helt genomblöt…

moawi
2012-04-03 20:52
0

#27 Djuren var blöta av vatten som läckt ut i lokalen…

ks.gerbil
2012-04-03 20:55
0

29# VA?! jag lyssnade inte på vad de sa för jag kunde inte höra.. mamma dammsugade

PandanNilsson
2012-04-03 20:59
0

29# Jaha :( Fatta att de inte tog ut djuren om de såg att de dör! >:'(

moawi
2012-04-03 21:13
0

Det står vid 1.05 min in i videon.

Because of the company's failure to maintain it's equipment properly, bins housing animals flooded on a regular basis. Drowning and near-drowning were commonplace.

Vilket ungefär betyder: På grund av företagets misslyckande med att förvara sin utrustning ordentligt, översvämmades djurens burar regelbundet. Drunknande och "nästan-drunknande" var vanligt.

PandanNilsson
2012-04-03 21:23
0

:'( Hehe, jag hann inte översätta :S

PandanNilsson
2012-04-03 21:42
0

Okej.. Hoppet för männskligheten dog när jag såg de andra videosarna D':

Sphynx
2012-04-04 06:34
3

Människan är ett vidrigt djur. Tyvärr.

Tsunamis
2012-04-04 10:33
0

Såg ut som hos Åkellos (grossist i skåne) Rynkar på näsan minus de översvämmade burarna…

MvH  Tsunamis

[Tassy]
2012-04-04 12:14
1

Tvi… vad man har lust att säga om sådant här, det är nog bäst att vara tyst annars bryter jag väl mot 95% av sajtreglerna. Skrikandes

PandanNilsson
2012-04-04 12:17
0

#37 Kan hålla med Foten i munnen

ks.gerbil
2012-04-04 12:42
0

Det är därför jag har bestämt mig att bli en sådn veterinär som reser jorden runt för att rädda djur när jag va 5-6 år.. Ändå om det inte derekt har med exakt detta att göra..

ks.gerbil
2012-04-04 12:45
0

Nu undrar man hur långt wand har kommit med projektet om djur i djuraffär…

Anne.K
2012-04-04 14:14
0

Fy vilken tråkig syn :(

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Louisez98]
2012-04-04 19:07
0

Men vad hemskt :( stackars små!