Visa upp era Gerbiler!
Här kan ni lägga upp bilder och berätta lite om din gerbil 
Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.
Kolla in min kaninuppfödar sida! här/
Namn: Nattviol
Smeknamn: Syrran
E: Pluto (Black)
U: Liisa (Argente patched)
Färg: Black
Född: 2011-12-14
Uppfödare: My Pet
Syrran är en blyg men social liten tjej.
Hon brukar först vara lite på sin vakt innan han lungnar sig och kan slappna av.
Jag håller på att handvänja dom fortfarande.
I hagen är hon världens tuffaste och hittar alltid på något bus!
Att hoppa några små hinder och få belöning är riktigt kul!
Här är en bild på världens sötaste tjej! ♥
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Namn: Tigerlilja
Smeknamn: Tigris
E: Pluto (Black)
U: Liisa (Argente patched)
Färg: Lilac Patched
Född: 2011-12-14
Uppfödare: My Pet
Tigris är en riktig fegis! Hon vågar aldrig lämna sin systers sida och äventyrar helst inte själv.
Att vara i händerna är visst inte så populärt utan att springa fritt på golvet är hennes grej.
Visst har det blivit lite bättre, nu vågar hon springa och undersöka lite smått innan hon återvänder till Syrrans sida.
En bild på en sockersöt tjej! ♥
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#1 och #2 Jätte söta gerbiler du har!
Och fina bilder med! Jag ska lägga upp min gerbil är sedan när jag fått henne.
Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.
Kolla in min kaninuppfödar sida! här/
#3 Tjejerna tackar! 
Va spännande! Jag minns själv hur mkt jag längtade tills mina små vänner skulle få komma hem 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Namn: Glenn
Smeknamn: Nutte
E: Jerry (Grey agoti, patched)
U: Cindy (Nutmeg)
Färg: Nutmeg Patched
Född: 2011-08-22
Uppfödare: Privatperson
Namn: Puck
Smeknamn: Bubben
E: Jerry (Grey agoti, patched)
U: Cindy (Nutmeg)
Färg: Black pied collared
Född: 2011-08-22
Namn: Kristallens Sally
Smeknamn: Fia
E: Blueberry Pie (Black)
U: Aqua Wera (Black pied verigadet)
Född: 2011-07-28
Uppfödare: Kristallens (Hhejlollo)
Namn: Pralin
Smeknamn: Stella
E: Bertil (DEH)
U: Coccos (DEH)
Färg: DEH
Född: 2011-12-16
Uppfödare: Jag vet inte uppfödaren men hon är köpt från Kristallens (Hhejlollo)
haha kiro få vara först ut:
namn: kiro (fast hans hela namn är kiro II monster)
smeknamn: monster
färg: aguti
född: vet ej exakt då han och shiro kommer från djuraffär. men de är ugefär 7,5 månader.
övrigt: lille killen har tyvärr kiromania som är en sjukdom där gerbilen gnager heeeela tiden ;) han har massa spring i benen och biter alla i tåarna ;) (t.o.m. en nalle jag tog hem från syslöjden :P ) men han är jätte rolig och kan massa tricks :)
och nu… shiro!!! haha ;)
namn: shiro (fast som kiro så är hans hela namn shiro IX plutt)
smeknamn: plutti plutti XD
färg: REH (red eyed honey)
född: vet ej exakt då han och kiro kommer från djuraffär
övrigt: tyvärr så finns det ingen botemedel mot kiromania och den är väldigt smittsam så shiro börjar visa tecken på det ;) han är mycke mysigare än kiro och sitter heller o tittar på istället för att springa runt. hans svans är lite krokig som om den hade brutits en gång i tiden och inte har läkt rätt, men han störs inte av det :)
Jag har tre par tjejer så jag kör ett par/inlägg ^^.
Namn: Lilly
E: Okänt
U: Okänt
Färg: Agouti
Född: Maj-Augusti 2011
Uppfödare: Grossist (Imazo)
Övrigt: Är den modigaste av alla mina tjejer, tvekar aldrig att hoppa upp i handen och klättra upp till axeln. Hon är dessutom minst av alla med sina 60-65 gram. Hon biter gärna såna hon inte är van vid, t.ex min mamma och pojkvän men har i stort sett slutat bita mig helt.
Namn: Iris
Färg: Lilac
Född: Maj-Augusti 2011
Uppfödare: Grossist (Imazo)
Övrigt: Är ganska skraj av sig men har de senaste månaderna gjort väldigt stora framsteg vilket så klart matte är väldigt glad över. Helt klart min mest lättlärda gerbil som kan lära sig ett nytt trick på bara någon dag eller två. Väldigt snäll liten tös.
Namn: Jordgubb
Smeknamn: Lea
E: Sonic
U: Blixten
Färg: Black Pied Collared
Född: 2011-07-15
Uppfödare: Kristallens Degu och Gerbiluppfödning
Övrigt: Mycket trevlig och sund gerbil som aldrig gräver i hörn eller bits. Dominant tjej som kunde ta rollen som ledare vid 4 månaders ålder då hon sattes ihop med ca 1 åriga Pandora. Kommer gärna upp i handen och klättrar runt på/i ens tröja.
Namn: Pandora
Färg: Dark Tailed White
Född: 2010 (Kan vara allt mellan 1-2 år)
Uppfödare: Okänt, antagligen Imazo
Övrigt: För det mesta väldigt snäll och kaxar inte upp sig mot Lea vilket antagligen är anledningen till att de kunde sättas ihop. Har bitit mig ett par gånger men det går att undvika om man bara tänker lite på hur man rör händerna. Hon ser lite dåligt vilket märks då hon ibland svajar med huvudet för att försöka fokusera blicken. Gräver tyvärr ofta i hörn och gnager på ståltråden som vattenflaskan hänger i om hon når. För övrigt en väldigt tuff gerbil som gärna klättrar upp på mig i tid och otid. Har aldrig sett maken till kartonggnagare!
Namn: Gimli
E: Gast
U: Candela
Färg: Dark Eyed Honey
Född: 2011-06-20
Övrigt: Antagligen min mest ostabila gerbil. Hon är inte rädd för handen och har inga problem med att klättra upp på mig men när man ska hålla fast henne i handen så får hon panik och blir som en hal tvål. Hon har blivit mycket bättre på att bli lyft i en öppen handflata men fortfarande så får hon flipp ibland och flyger ur. Hon kan ha problem med ledarskap vilket antagligen är anledningen till att hon fick säras från Lea som hon satt ihop med först. Just nu finns en liten risk för att hon behöver säras från Ciara men vi håller tummarna för att deras smågnabb ska lägga sig och inte eskalera. Då får tyvärr Gimli leva själv.
Namn: Ciara
E: Super Mario
U: Vilda
Färg: Rödögd Orange Mold
Född: 2011-10-28
Uppfödare: Tsunami's
Övrigt: Är precis som Lea väldigt trevlig och stabil, varken bits eller gräver i hörn. Hon är min minst giriga gerbil när det kommer till godis, om hon har svårt att få tag på godisen så struntar hon i det (till skillnad från några andra som bits om man håller i godisen för hårt). Håller nu på att bli en vuxen dam och har blivit väldigt mycket mer självsäker. Igår sprang hon som en tok upp och ner för min arm, från ena axeln till andra och ner till mitt knä.
Mina små sötingar. Tjorvas är den äldsta av dem, snart tre månader. Prins Arne, Lilla fröken Bell och Diesel är syskon och är nu sju veckor gamla. 
Lite svårt att se på bilden men Prins Arne har de mest underbara ögon med en mörkrödaktig ton på ögonen. De andra har svarta ögon.
Namn: Casper
Smeknamn: -
E: Orgonas Khaki
U: Sookie
Färg: Nutmeg
Född: 8/12 - 10
Uppfödare: Petra Hyberg
Namn: Bam Bam
Färg: Vittecknad Nutmeg
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Namn: Alvin
Färg: Black Eyed White
Namn: Ingespjuta's Aragorn
Smeknamn: Aragorn
E: Alvin
U: Poppis Tjorven
Född: 11/7 - 11
Uppfödare: Jag
Namn: Ingespjuta's Alabama
Smeknamn: Alabama
E: Alvin
U: Poppis Tjorven
Född: 11/7 - 11
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Namn: Poppis Tjorven
Smeknamn: Tjorven
E: Kim
U: Tornados I'm Lovely
Färg: Vittecknad Nutmeg
Uppfödare: Poppis gerbiler
Namn: Polls Hello Kitty
Smeknamn: Freja
E: Aslan
U: Svartnos
Uppfödare: Polls gerbiler
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Namn: Teah
E: -
U: -
Färg: Burmese
Uppfödare: -
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Namn: Brownie
Född: 2011-02-01
Kön: Hona
E: -
U: -
Färg: Burmese
Uppfödare: -
Övrigt: En väldigt mysig flicka med världens skönaste temperament. Brownie, Jane och Nova bor tillsammans. Brownie är framåt och oftast alltid först fram när buren öppnas (och oftast den som hittar på satyg
) Vet tyvärr inte så mycket om henne och hennes bakgrund. Skulle passa utmärkt i avel men förblir en sällskapsgerbil.
Namn: Ambrosia
Smeknamn: Jane
Född: 2011-10-21
E: Onyx (black)
U: Zecora (slate patched)
Färg: Nutmeg patched
Övrigt: En dominant och bestämd ung dam, väldigt framåt och översocial, älskar att sitta i handen och spinna.
Namn: Amalthea
Smeknamn: Nova
Född: 2011-10-21
E: Onyx (black)
U: Zecora (slate patched)
Färg: Slate
Övrigt: Inte den mest sociala gerbilen men otroligt charmig i sitt blyga sätt.
E: Elias (black pied varigated)
U: Samantha (lilac)
Övrigt: En parning mellan mina gerbiler skedde. Trodde honan var fertil eftersom jag uppskattade att åldern var 2-3 år. Men nej, så vart inte fallet. 2 gerbilbebisar föddes, varav bara Ebony överlevde, särade direkt på dem, de va dock försent, föräldrarna hade parat sig en gång till. Nu bor hon med sin lillasyster Hailie
Namn: Hailie
Född: 2011-01-02
E: Elias/lias (black pied varigated)
U: Samantha (lilac)
Uppfödare: Jag.
Övrigt: Parningen från Ebonys komst resulterade i Hailie och 3 hanar. De 3 hanarna bor nu i örebro där de har de superbra. Hailie bor dock kvar hos mig med Ebony. Vet dock inte hur länge.
Kan tillägga att Hailie och Ebony är till salu, men säljs tillsammans!
Det är inget fel på deras temperament, lite blyga bara.