Vad väger era gerbiler ?
Undrar vad era gerbiler väger. Min gerbil Isac l är ca 4 månader och väger 51g ,Skorpan är också 4 månader och väger 48g och pom är vuxen och väger 64g. Vad väger era ? 
Glenn, 6 mån, 82 gram
Puck, 6 mån, 85 gram
Stella, 12 veckor, 55 gram
Fia, 7 mån, 70 gram
Igor: 135g Eddie: 86g Håkan: 103g Lasse: 106g Lisa: 110g Miyagi: 91g Onyx: 98g Obbe: 96g (Majlis: 88g) (Olga: 78g) De som väger över hundra gram är helsyskon, och jag misstänker att deras stora kroppar beror på denna kullen. Dessutom är Igor fet, och resten av dom som väger över hundra har jättelätt att lägga på sig.. Fetma går kanske i arv ändå? :S
Alla mina är minst två år förresten! :)
Chisai ( ungefär 1 år och 3 mån): ca 83 g.
Lill (6 månader): ca 71 g.
Rapunzel ( ungefär 7,5 månader): ca 70 g.
Ariel ( ungefär 7,5 månader): ca 63 g.
Vikterna är på ett ungefär..
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Sill (hane): 90 g
Jean (hona): 70 g (innan dräktighet)
Ikaros (hane): 80 g
Theo (hane): 80 g
Alla är fullvuxna. Siffrorna är på ett ungefär.
Mina tjejer :) Astra(2,5år): 82g Paris(-II-): 101 g Båda tycker jag har helt ok vikt, dock kan Paris gå ner lite ;) min lilla tjockis
Vet inte om jag vågar väga min hahah Han har blivit en liten tjockis sedan han blev ensam.. :/
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#8 haha kan inte bli värre än min Igor ;)
#9 det vet man aldrig! haha :P Jag har faktiskt aldrig vägt min gerbil.. Ska kanske göra det någon gång :P
Fast inte idag för då får jag inte hans 2vanliga" vikt för inatt har jag flyttat massor av hö från ena sidan av akvariet till det andra. och på vägen ska han både under och över saker så mycket motion hade han inatt!
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Hur väger man dom?
Jag vill också göra det men fattar inte hur 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#11 i en våg haha ;) jag tar köksvågen!
#12 Typ en såndär liten våg?
Så sätter man gerbilen i en skål och väger? 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#13 alldeles riktigt :) ibland får man dock sticka till ett litet solrosfrö eller något så dom sitter stilla (a)