Ny hona+två hanar
Hejsan. Jag har just nu två äldre hanar på ca. 3 år. Men så vitt jag vet så kan dom föröka sig oavsett ålder? Min kompis har haft två st honor, ca 2 ½ år, men en har avlidit så hon har frågat mig om jag skulle vilja ta hand om den ensamstående.
Jag ser gärna till att denna ensamma hona får ett bra slut på livet, men vill inte utsätta henne eller mina för risker, dvs brukar de oftast bli blodbad då man introducerar en äldre hona till två äldre hanar? Är hon steril? Vill inte ha ungar.
Mvh
Som jag förstått det så är risken minimal att hon är fertil vid 2,5 års ålder. I vilket fall så kan du inte ha två hanar med en hona tyvärr.
Kanske kan du och din vän komma överrens om att honan får flytta in med en av dina hanar när den andra gått bort? Om hon inte hittar ett annat hem till honan innan dess då.
Det går inte ens när hon blivit fertil menar du?
Hon menar att hanarna bråkar över honan. Jag skulle också rekommendera att du erbjuder din kompis en av dina hanar när nån av dem gått bort.
MvH Tsunamis
Tack Alice!
Det minsta Malin! Gör vad jag kan för att hjälpa er, men om du inte hittar ett annat hem får det väll bli när en av mina blir ensam.