Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 1796 ggr
Luju
0

Slemmigt bajs...?

Har någon varit med om att era gerbilers bajs varit slemmigt? Att det varit vitt slem runt omkring bajset. Vi köpte hem gerbiler i förrgår, och de har konstigt bajs vissa gånger. Bajsen i sig är ljust i färgen och ett mellanting mellan hårt och mjukt i konsistensen (går då enbart på vad jag ser, har inte känt på det ;))

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

AnneN
0

Vart köptes de från? Fick de med sig foder som de är vana att äta eller har det bytts foder tvärrt?

Om man byter foder snabbt så kan de bli lösa i magen och vitt slem i avföringen brukar ofta tyda på irritation i tarmen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Tassy]
0

Instämmer med Anne, låter som irriterade magar för tvärt foderbyte.

Blir det inte bättre om några dagar så är det dock dags att forska vidare. Håll koll och uppdatera här hur det går. Glad

(Jag har haft gerbiler med detta problem, då de köps ur djuraffär och fått helt annat foder hos mig sen)

Luju
0

#1 vi köpte dem från en uppfödare, så det kan säker vara som ni säger att det är foderbytet som gör det. Vi ska hålla ögonen öppna och hålla er uppdaterade :)

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

[Tassy]
0

Fick ni inte med övergångsfoder ifrån uppfödaren, och instruktioner? Väldigt märkligt isåfall.

ks.gerbil
0

4# tänkte det oxå skulle precis skriva det och så läste jag din :P creepy :P

Gerbil-hemsidan hittar du R