Problem med glasvattenflaska?
Jag köpte fem stycken sådana här på Zooplus. Igår satte jag in varsin sådan i mina två burar. Sedan sov jag över hos pappa och idag när jag kom hem så märker jag att de inte fungerar! Stackars gerbilerna var alldeles törstiga så nu har jag satt tillbaka de gamla vattenflaskorna igen. Jag provade med allt möjligt för att försöka få dem att fungera - skruva åt korken lösare, trycka på pipen, skölja ur pipen, ha i mindre kallt vatten… De funkade ibland men utan att jag gjort något och provade någon minut senare så funkade de helt plötsligt inte längre. Jag kan ju inte ha vattenflaskor som bara fungerar ibland!
Jag har tidigare bara hört positiva saker om de här men för mig funkar de inte ens??? Har någon annan varit med om att de krånglat?
För övrigt tyckte jag att det var lite tråkigt att de var så långa, de hamnar gärna under spånet… :/ Typiskt att jag köpte fem stycken.
Sånt händer vanliga plast-vattenflaskor också. Här hemma händer det ofta så man får hålla stenhård koll… Vettifan om det har med lufttrycket att göra eller något. Ang längden på dem kan du inte ha dem ovanför locket med bara pipen ner i burarna eller når de inte då?
MvH Tsunamis
Jag hade en vattenflaska från vitakraft som tömde sig själv och rann ut i hela buren en natt….
nu har jag sån classic och den funkar bra.. Men är livrädd för vattenflaskor ändå. lärde min hamster att dricka ur skål i stället. Men de är svårt me gerbiler för dom gräver bara ner allt.
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Som Patricia säger händer det med alla möjliga sorters flaskor.. Tråkigt värre. Man blir så jäkla trött på det. Hade en flaska som gjorde sådär var och varannan dag så den bytades ut illa kvickt. Och en gång var jag iväg från fredag till söndag, så när jag kom hem på söndagskvällen så ser jag på Majlis och tummelisa och ser att dom är helt magra och trötta med matta ögon och glanslös päls. Dom hade mat så fattade först inte vad det var.. Men när jag skulle byta vatten insåg jag att kulorna i pipen satt fast. Så dom hade troligtvis varit utan vatten hela helgen.. Jag har också classic som jag beställt från gnagarboden. Har aldrig haft problem med dom och har haft dom i kanske något år nu :) Tråkigt med tanke på att glasflaskorna är så dyra också -.-
Jag köpte en sån flaska och den ville inte funka i Gerbilernas akvarium. Dock funkade den kanon i marsvinens gallerbur, tror att det var något med lutningen den hamnade i i de olika burarna.
Jag kör helst med två flaskor i varje bur om att ifall…
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
Det var ett bra tips, testa olika vinklar!
MvH Tsunamis
Jag har verkligen provat allt möjligt, både att hålla den på sidan och upprätt. Men jag har aldrig haft några problem med mina Classic-vattenflaskor, de där röda :s
Men jag ska se om jag kan ge dem en ny chans, och sätta dem med bara pipen ner i buren om det går. Eller så kanske jag säljer de tre som jag inte öppnat än, för jag måste säga att jag ändå trivs bättre med de små Classic. Men jag ska fortsätta prova först och se om jag får till nåt bra.
Jag kan köpa dem av dig. Kanske marsvin har lättare för att dricka från de flaskorna än Gerbilerna har? Jag beställde från england och frakten blev ju rätt dyr därifrån. :)
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
#10 Ja det kan du gärna få göra om du vill :) Om du vill kan du köpa fyra i så fall, den fjärde är provad men inte använd. Jag behåller den femte som reserv tänkte jag.
Jag ska testa igen och se om jag kan få ordning på det. Kan säkert vara så att marsvin som ju är lite större har lättare för att "få igång dem" eller vad man ska säga.
Jag sålde faktiskt min andra också, jag köpte bara två. Tyckte inte riktigt om storleken på dem. De i glas som fanns för länge sedan hade en mycket bättre storlek för smådjur men de tilverkas inte längre buhu…
MvH Tsunamis
Tycker de flesta flaskor är så långa. Classic går ju inte att ha INNUTI ett akvarium som är 40 cm högt. Då kan man bara ha typ 15cm spån :(
Jag vill ha minst 30. så har min flaska uppe på taket
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
de minsta jag har hittat är sådna mouse flaskor fast dem är ju nästan föör mini :P inte sådna jag har sett mindre http://www.google.com/imgres?um=1&hl=en&client=ubuntu&sa=N&channel=fs&biw=1280&bih=680&tbm=isch&tbnid=Ld4SsGAZDwpRfM:&imgrefurl=http://webshop.gnagarboden.se/vattenflaska-75ml-p-551-c-373.aspx&docid=jWxFm-7ARsdh8M&imgurl=http://webshop.gnagarboden.se/pub_images/large/Classic_mouse_75ml_1664.jpg&w=214&h=400&ei=Xw5VT_7SJ4n_4QSanvjvDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=301&vpy=241&dur=331&hovh=307&hovw=164&tx=97&ty=191&sig=113096916736764936165&page=1&tbnh=161&tbnw=88&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:8,s:0
Jag använder 75-millilitarn, ja, tycker den är precis lagom.
#16 Jaså? Ja det är väl att ta i i så fall :p Eller tja, tvärtom, att inte ta i ;)