Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 463 ggr
Kajzza
2012-03-03 14:49
0

Gerbil+belöning+klicker

Läste om Gerbil och klickerträning, låter ju väldigt spännande. Dock har jag inte hittat något godis som passar som belöning. Det bör ju vara något som gerbilerna inte kan motstå…eller hur?

Har ni några förslag på gottgott godis…

(Har klickertränat med hund så själva träningen vet jag hur den går till…om det är samma som för hund)

Skrattande

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

AnneN
2012-03-03 15:22
0

Solrosfrön, små bitar av nötter eller något annat som just dina gerbiler tycker extra mycket om.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ks.gerbil
2012-03-03 15:54
0

ja det kan vara vad som helst de gillar! du kan göra små bitar av det. bara du inte ger för mycke ;)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Kajzza
2012-03-03 16:48
0

Jag har inte hittat något som de gillar sådär myket ännu. De gamla älskade solrosfrön men de här små verkar inte ha bestämt sig.

Skrattande

Nåja det kommer väl!

Små bitar av jordnötter kanske?

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

ks.gerbil
2012-03-03 17:04
0

du kan oxå prova med frukt/grönskaks bitar men då får man vara försiktig med att man inte ger för mycke ;)

moawi
2012-03-03 19:16
0

Mandelflarn är det som är och alltid har varit absolut populärast här hemma - jag ger det i små bitar för att dryga ut det. Även små, små bitar jordnöt går hem, men fortfarande är det mandeln som är favoriten.

ks.gerbil
2012-03-03 19:48
0

havre gillar mina oxå :)

[_hsleiufhbtv]
2012-03-03 20:50
0

Här hemma kör jag faktiskt med blåbär haha, fast inte köpta från affären för dom tycker mina små är äckliga Flört

Handplockade från ön ska det va! Inga avgaser, bara ren frisk natur. Även en bit blåbärsris därifrån brukar gå hem ;) Från vår ö i sthlm:s skärgård ska det vara helt enkelt Flört Fast havregryn brukar gå helt ok det med, och solros/pumpafrön :)