Blod under näsan
Tog precis upp min lilla lurvboll från buren och upptäckte att han har blod under näsan. Tror ni att jag behöver börja oroa mig, eller ska jag bara vänta och se om det går till sig?
Han äter och dricker som han ska, han är lite trött nu iofs men det tror jag mer har att göra med att det är så soligt ute och det är skönt för han att gassa sig i solskenet. han bajsar och kissar som han ska. Det enda jag kan tänka mig är att han skavt sig på höhörnet vi har i buren, eller att han har hoppas upp mot gallret i taket. (vi har inklätt galler så det är inte direkt ståltråd)
Vad tror ni?
Gerbiler snor är ju rött.. Kan det vara det? :)
det skulle det iofs kunna vara, för han tycks ha tvättat bort det nu :)
Då får vi hoppas på det.. :) Väldigt söt gerbil du hade!
Han är ensam just nu eftersom hans kompisar somnade in för några veckor sen. Vi har inte velat skaffa fler förrän vi visste att han inte var smittad. Men nästa vecka får vi hämta hans tre nya kompisar! :)
4# Usch vad synd, alltid hemskt när djur försvinner.. I alla fall, kul att ni ska köpa kompisar till han ;)
Både tår- och nosvätska är röda hos gerbiler och det ser ut som han var lite snorig bara, ja. Återkommer det ofta så kanske han är allergisk mot spånet, om du nu har det. Då kan man börja fundera på lite dammvänligare alternativ. Och skölja ur sandskålen varje gång man byter sanden så att det inte finns kvar en massa stark urindoft, även det kan irritera lite.
Men det är absolut inget farligt när det bara dyker upp någon gång sådär, det är fullt normalt och brukar försvinna lika snabbt som det kommer.