Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 912 ggr
Andris
0

SJUK GERBIL HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kom precis hem från skolan och gick upp och kollade mina gerbiler jag märkte att ena hostade ( lät som det) jag tror att han kanske är sjuk vad ska jag göra ?

hjälp

( de lät som en uggla typ de kanske var näsan :(

Anne.K
0

Hur är gerbilen i övrigt? Hur beter den sig? låter det som att den hostar hela tiden?

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Jessica_91]
0

Det kan vara problem med luftvägarna. Vad har du för strö till gerbilerna? Spån, hampa, toa-lätt etc? Det kan vara så att gerbilen som hostade är allergisk mot ströet/damm och då kan det hjälpa att byta. Verkar gerbilen sjuk annars? Trött, slö, äter/dricker dåligt? I sådant fall så är det bäst att åka till veterinären.

Andris
0

lite trött slö söver typ nu men jag kollar ikväll när dom är mer aktiva . hanbrukar inte vara så tack ( jag har spån ganska dammigt) jag tror han kanske inte har sovit på ett tag

Hanna
0

Om spånet är så pass dammigt som det låter så skulle jag byta ut det.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Minoth
4

De första jag tänker när jag läser någon som skriver " AKKUUUTTT MIN GERBIL ÄR SJUUUK" 

Gå till vetrinär! Om de är så extremt akut och man misstänker att dom är sjuka ska man väl åka till vet direkt! Inte fråga på ett forum och dra ut på tiden. Förlåt vill inte låta elak. Men vetrinär verkar vara något som folk kommer på SIST av allt..

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Andris
0

han mår bra nu tror han hade ont i magen eller något sånt han fick gurka i morse och åt ganska mycket han springer och hoppar nu i buren :D

Hanna
0

Hade ändå ringt och rådfrågat veterinären.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus