Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettminneslunden
Läst 696 ggr
Clariiz
2012-02-26 17:45
0

R.I.P Ella

Jag kom hem från Indien igår, glad över att träffa alla djuren eftersom jag inte sett dem på över 2 veckor.
Alla verkade må bra med några av gerbilerna sov och jag ville inte väcka dem.

Sedan såg jag Tjorven springa runt men antog att Ella låg kvar och sov. Men när det blev kväll och jag fortfarande inte sett henne började jag gräva runt i akvariet. När jag stack ner fingrarna i sandskålen (som givetvis var fylld med spån och toapapper) så kände jag något hårt och kallt. Tog upp burken och såg Ellas orörliga svans och en bit av hennes nos sticka fram.

Begravde henne idag. Vågade dock aldrig kolla på henne ifall Tjorven skulle börjat äta på henne eller så. Kommer hellre ihåg henne som hon var innan jag åkte.

Min syster hade vart livrädd att ta död på någon var jätteglad eftersom alla levde när jag kom hem trodde hon. Men så var det ju inte. Så antagligen dog hon i förrgår.

Vet inte om hon och Tjorven flugit ihop eller vad. De har gnabbats ibland men aldrig något allvarligt. Tjorven hade nämligen blivit av med päls vid nosen och kisar lite med ena ögat.
Eller om Ella blivit sjuk.. Jag vet inte.

Satte ihop Tjorven med Freja idag och hoppas på att den kombon funkar..

Sov så gott lilla Ella.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

BettaSplendens
2012-02-26 18:21
0

Åh, vila i frid Ella. Beklagar verkligen.

[Jessica_91]
2012-02-26 18:25
0

Nej vad tråkigt :( *Kramar*

ks.gerbil
2012-02-26 18:39
0

nä va tråkigt med att komma hem och hitta något sånt :( hoppas det funkar med tjorven och freja tillsamans :( beklagar :(

Gerbil-hemsidan hittar du R

moawi
2012-02-26 21:19
1

Vad tråkigt! Vila i frid lilla tjejen!

(Jag kom också hem från Indien igår Förvånad)

[_hsleiufhbtv]
2012-02-26 21:30
0

Sov gott :( så himla tråkigt :(

hhejlollo
2012-02-27 10:15
0

Vila i frid lilltjej!<3

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Clariiz
2012-02-27 11:52
0

Min syster smsade igår och skrev att hon kom på att det var i den buren som två gerbiler bråkat lite.
Inte allvarligt när hon såg det. Men då är det antagligen så att de rök ihop.

Så jävla typiskt att det var medans jag var borta, hade jag kommit hem 1 dag tidigare hade jag kunnat sett tecknen på att bråk var på väg och hade kunnat sära på dem.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com