OT - ihopsättningen :D
Måste bara skriva av mig
Är så himla glad just nu, trodde verkligen inte att någon skulle funka med tummelisa men jag hade visst fel..
Lät obbe och tummen springa på köksbänken på varsin sida om ett galler, och det gick jättefint. Ytterst lite tjeff i början menmen..
Då tyckte pappa vi skulle låta dom träffas utan galler och jag var väldigt tveksam, men gav med mig. Tog på mig tjocka handskar och hade en kartongbit i handen (att sära dom med om dom bollade ihop sig) men dom kunde jag lugnt ta av mig efter en stund! Dom gick så jädrans fint ihop så jag blev tårögd!
Satt lugnt och fint bredvid varandra, luktade lite. Dock blev det totalt tre stycken starter till fighter men dom avbröt jag direkt, och då lugnade dom sig direkt.
Det är inte ofta tummen låter gubbar komma in i hennes liv, men om dom visar respekt för henne och håller sig lite bakom och tar det lugnt så går det. Och det gjorde världens sötaste lilla Obbe! Så försynt och härlig liten gubbe är han. Som verkligen vet hur man ska handskas med tummelisa!
Med tanke på dom små inbjudningarna till fight, vågade jag inte låta dom va ihop i en bur idag, då jag lägger mig vid tolv och vill kunna ha koll på dom hela tiden i början, äben om det säkert hade funkat. Nojjig som jag är, satt på helspänn hela tiden
Hoppas på att kunna låta dom va i en bur tillsammans imorgon eller på torsdag! Gah jag är så himla glad, trodde aldrig något skulle funka med tummelisa! Men felfelfelfel 
Va roligt att det gick bra tillslut! 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Hejsan, det låter bra men du behöver inte alltid hindra dem från att stå sida mot sida (antar att det är vad du menar med försök till bråk) för de måste nån gång ändå 'mäta varandra med blicken' och lära känna varann.
Jag hoppas bara det går lika bra imorgon också för annars är det lätt att det blir som jag sa - du får börja om från noll igen och de går igenom hela hälsa proceduren igen och mäta sig med varandra.
MvH Tsunamis
#2 Nej, det låter jag dom göra, men inte hur länge som helst då jag inte litar på tummelisa i sådana tillfällen.. Men kanske får ha lite is i magen och låta dom göra det idag då?
Jo precis :) Och förresten, du som kan, är det bra om honan piper nästan hela tiden hanen luktar på henne?
I onsdags gick dom verkligen jättebra, så då lät jag pappa vakta dom medans jag skrubbade buren (dom skulle varit i dunan den första tiden) och bytte spån. Men så fort dom kom in i buren började dom bråka. Antar att det måste varit någon lukt kvar..? Så jag var tvungen att sära på dom igen. Men får hem mina nya akvarium i veckan, så då kanske det går bättre då det inte luktar gerbil alls?