Långsam process
Har nu under en veckas tid sammanfört Chisai och Ariel för handparning varje dag… Men det har fortfarande inte hänt något. Ariel har hittills inte visat några tecken på brunst eller intresse för romantik med Chisai :P
Jag är nybörjare med handparning så vet inte om det är normalt att det kan ta flera dagar med möten innan någon parning sker?
Man tycker ju att hon borde brunstat någon gång nu under alla dessa dagar. Men hon visar inget :P
Och varje gång de träffats har dom fått sitta ihop i några timmar innan jag placerat tillbaka dom hos sina ordinarie kamrater.
Så nu undrar jag, ska jag fortsätta låta dom träffas i hopp om att intresse kommer komma till slut, eller verkar dom två hopplösa för parning?
hur länge ska man försöka innan man ska inse att dom helt enkelt inte är intresserade av varandra på det viset?
Så ni som kan om detta och så, kom gärna med tips och råd.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Hur gammal är honan och vid vilken tidpunkt på dygnet har du fört ihop dem?
Oftast brunstar honorna på morgonen eller kvällen så försök med de.
Honan är strax under 7 månader gammal.
Tidpunkten har inträffat runt lunch då jag fört ihop dom, så det kanske är där problemet sitter då?
Jag kanske ska prova mornar och kvällar istället?
Ja då är hon ju i rätt ålder i alla fall. Jag skulle råda dig att föröka på kvällen :)
#3 tack så mycket för hjälpen :) ska prova detta och se om de lyckas få till det ;)
Skulle precis säga samma sak - testa på kvällen istället 
MvH Tsunamis
Hur går de?:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Tja just nu provar jag morgonkvisten och tänkte köra morgon nu hela veckan ut, så får se om det blir någon action så att säga. Annars ska jag nästa vecka köra kväll som jag blivit tipsad om och se om det går bättre ifall inget händer nu på morgonskifts veckan.