Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 554 ggr
emme123
0

Måste man?

Måste man ha ett terrarium eller akvarium till Gerbiler? elller kan man ha en bur? :)

Clariiz
0

Gerbilerna måste ha möjlighet att gräva. Så akvarium, terrarium med hög kant, djupare duna eller en SAMLA låda är bra alternativ. En vanlig gallerbur funkar inte om man vill ha välmående gerbiler.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som #1 skrev så behöver de få kunna gräva. Skickar med en bild på en gång som ett par av mina damer gjorde för ett tag sedan. Du kan säkert föreställa dig hur svårt det skulle vara för dem att kunna gräva så här i en gallerbur som man inte kan ha mycket spån i. Glad

emme123
0

Ja, precis :)

Lonan
0

bara fråga av ren nyfikenhet, blir det inte väldigt varmt i buren om man har lampan på? Jag har inte vågat ha på lampan i det akvariet jag har till mina för jag är rädd att det ska bli för varmt för dom

[Jessica_91]
0

#4 Jag har mätt temperaturen inne i akvariet när jag har på lampan och det blir ca 22-23 grader efter en halvtimme och håller sig på den tempen. Tjejerna verkar tycka om det och lägger sig gärna så högt upp som möjligt för att komma nära värmen. Dock har jag bara på lampan när jag ska ta kort eller korta stunder vissa kväller.

Minoth
0

Lysrör blir sällan så varma öht, så det är inga problem. Är man orolig kan man alltid köpa LED lampor. 

Men som jessica skriver så har jag upplevt att dom snarare gillar värmen

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Lonan
0

jaha, ja men dåså, är det bara mellan 22-23 grader så är det ju ingen fara!

Isf ska jag nog kolla temperaturen i mitt akvarium med lampan på någon gång med Skrattande tackar för svaret!