(OT) Gerbilägarträff i Göteborgsområdet?
Halloj!
Jag har sett på forumet att det ibland sker lite olika aktiviteter så som utställningar m.m. på olika ställen i landet.
Det jag undrar nu är om det kanske skulle finnas intresse bland er här inne att träffas irl under lite mer informella sätt?
Tänker; Fikaträffar på stan (eller hemma hos) och inte nödvändigtvis med gerbilerna närvarande
Menar att det inte måste vara ett måste att ta med sig sina gerbiler, mer att det vore kul att träffa andra gerbilägare och umgås och snacka gerbilerfarenheter irl med fika och kaffe/te? ;)
Är jag helt ute och cyklar nu?
Uppskattar självklart forumet här och alla goa inlägg och som nån annan skrev, så är det en väldigt bra och hjärtlig ton i forumet :)
Är bara en social tomte som gillar att träffa nytt folk irl med 
Jag tycker det låter som en underbar idé! Jag är själv en översocial människa och älskar att träffa människor :) SPECIELLT såna man delar ett genemsamt intresse med!
Tycker detta låter kul. Bra initiativ :)
Jag bor själv i göteborg
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Låter kul
Jag bor 50 min bort från Göteborg med tåg så det skulle inte vara en omöjlighet. Om man skulle dra ihop något hemma hos någon så skulle jag i alla fall tycka det var kul att hälsa lite på andras gerbiler. (Förutsatt så klart att man har gerbiler som inte mår dåligt och blir stressade av att åka iväg en sväng!)
Men framförallt så vore det ju trevligt att få träffa folk på riktigt så man faktiskt får se vilka det är som finns bakom kommentarerna liksom ^^.
Åh, vad kul! 

Skönt att idén inte är helt tokig då ;)
Kan ju tillägga att jag inte är nån hemsk gubbe som äter barn till frukost
Hahaha….. Jag har ett brett socialt liv i övrigt och jobbar för närvarande på alla möjliga och omöjliga tider på 3 olika jobb (växeltelefonist på Taxi Göteborgs Kundtjänst, lagerarbetare på Hotel Gothia Towers och lagerarbetare på Gothia Towers Restauranger) :P Söker dock parallellt mer fasta jobb som ligger mer i linje med min logistikutbildning 
Hoppas fler hakar på i tråden, så kanske vi kan styra upp nån fikaträff irl om ett tag i Göteborgsområdet :)
Tyckte detta va en kanon ide och om jag kan så hänger jag självklart med på en träff bor ca 1 tim med buss utanför gbg 
å vad kul! bor ca en timme med buss från göteborg. Dock hittar jag inte alls där… ;)
Vad roligt att det finns ett intresse! 

#5: Don't worry! Isf styr vi ju upp en mötesplats som alla kan hitta till; och om vi sen bara tar en fika på stan eller hemma hos får vi ju se då, men självklart ska alla kunna känna sig välkomna och trygga med att vi ses på ett ställe dit alla hittar ;)
Och när det närmar sig, så kan jag PMa ut mitt mobilnr också, så kan jag agera sambandscentral ^^ Hahaha…. ;) Pojk/flickvänner får såklart också haka på! Alla som har gerbilintresse liksom :D
LÅter finfint. Har alltid möjlighet att ta mig till gbg :)
Säg bara till när!
Bra idé jag får väl samla ihop alla mina gerbilköpare nån gång haha 
MvH Tsunamis
jag är väl inte den socialaste på jorden, men kanske, jag följer tråden så får vi se 
#9 haha ja de vore kul :P Alla tsunamis köpare ^^
#10 Ännu bättre för dig att komma då! :)
Vilken bra idé! Det låter ju jättetrevligt, jag kommer gärna. Jag kommer åka bort imorgon dock och kommer hem om två veckor, så om det blir efter det någon gång :)
Ojojoj…. 

Grymt kul att så många av er vill ses! 
#12: Ja, jag hade nog i tanken på minst ett par veckor framåt iaf; det måste ju kunna bli ett datum längre fram i tiden så att alla som vill kan planera in det ^^
Ser redan fram emot detta!
Som #2 skrev, så är det ju roligt att få se vilka som är bakom resp använadre/nick och kommentare, men framför allt ser jag fram emot att bara träffas och umgås och snacka GERBILISAR 
Jag hade gärna kommit om jag inte bott tvärs över Sverige. Finns inte många gerbilintresserade här omkring känns det som.
Men om någon vill ta en sväng om till Eskilstuna på sin resa mot götet så räkna in mig! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#14 Jag är lite förvånad över att det var så många runt Göteborg här, SGF verkar ha den mesta eller ALL aktivitet runt omkring Stockholm
Trodde då att de flesta av de på GiF bodde där också. Å andra sidan så kanske det inte är så många SGF:are som är medlemmar här.
Appropå det (hoppas det är ok för dig Anders att jag frågar här) hur många av er kan man tänkas se på en SHF utställning i Göteborg?
#15 Du kan räkna med mig! :)

Som sagt; grymt kul med all denna respons! 

#15: Absolut ingen fara med frågan! Är själv lite småintresserad av utställningar med (även om huvudfrågan med tråden avser mer avslappnade sociala former)
… Hakar gärna på där med isf! 
#16: Tråkigt att du är lite för ung ännu för att åka så långt själv, men självklart ska allt göras på rätt så; du får härda ut! Vem vet? Den här tråden kanske ger fler inspiration till andra gerbilintresserade nära dig att dra ihop nån träff som du kan ta med dina föräldrar på
^^
#14: Hehe… Såg nyss framför mig en buss på "turné" som stannar på vägen och hämtar upp folk på vägen (a la Ullareds-resor)….. Hahaha…. 
Fast på denna bussen står det GERBILTRÄFF I GBG
Hahaha…
*putt* 

#18 haha hade varit nåt ;) den kunde börjat i Skåne då tycker jag :(
#22 Med tanke på att det var en man som föreslog det här så blir det nog svårt du 
Anders är snäll 
MvH Tsunamis
#22 haha tror inte att han är så farlig direkt ;) vad gör det om män är med? Dom är också gerbilägare ^^
Det var kanske tur att jag inte hade tid att svara på det här när jag läste det, för jag exploderade…. #22: Väljer att inte kommentera med mer än att; du kan ju alltid stanna hemma, så kan vi andra träffas och ha trevligt och snacka gerbiler. Om du nödvändigtvis måste veta, så är jag för övrigt gay och har inga som helst avsikter att ragga på nån här (varken tjejer eller killar). Alla ska kunna känna sig välkomna; oavsett kön, läggning, ras, religion eller annat. Det är GERBILERNA som är vårt gemensamma intresse!
Det var kanske tur att jag inte hade tid att svara på det här när jag läste det, för jag exploderade…. #22: Väljer att inte kommentera med mer än att; du kan ju alltid stanna hemma, så kan vi andra träffas och ha trevligt och snacka gerbiler. Om du nödvändigtvis måste veta, så är jag för övrigt gay och har inga som helst avsikter att ragga på nån här (varken tjejer eller killar). Alla ska kunna känna sig välkomna; oavsett kön, läggning, ras, religion eller annat. Det är GERBILERNA som är vårt gemensamma intresse!
#22 va var de där för j*vla kommentar då? :S
Hoppas verkligen att det var ett skämt eller något… Annars behöver du verkligen inte komma på träffen om du känner så.
Annars är ALLA välkomna
Givetvis ska alla vara lika välkomna. Är man orolig får man stanna hemma, eller styra upp nåt eget då och leka profet och se vem som är sugen på att komma på besök med den attityden 
Personligen anser jag för övrigt att det är jättetrevligt om killar vågar pyssla med gerbiler/smådjur, då det är en väldigt tjejdominerad hobby.
#31 håller med till 100% :)
HAHAHA, ursäkta mig men min pojkvän var visst inne här och skojade till det :( herregud … haha
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#33 Ingen större skada skedd men du kan ju be honom tänka sig för nästa gång han försöker vara rolig
. Finns ju de som kan ta illa upp.
#33: Skönt att höra att det inte var allvarligt menat 
Men som #34 säger, så bör du nog säga åt honom på skarpen, för sånt där är inte alltid roligt och kan lätt missuppfattas….
Det var förresten inte meningen att spamma med 3st likadana svar, men jag skrev från mobilen då och den lever tydligen ett eget liv 
Puh… Nu kan vi återgå till att försöka styra upp träffen då
Jag har inte fått mitt schema för nästa period ännu, men vad tror ni om nånstans ibörjan/mitten på mars?
Som sagt; det ska ju kunna finnas tid att planera in det för alla med ;)
Ja jag kan när som helst!! Hoppas verkligen det blir av och många kommer :)
Tycker detta kan bli underbart trevligt. Kanske ett hembesök hos någon också? Tsunamis?? :P Många har ju gerbiler därifrån kan jag tänka mig, även jag själv.
Eller kanske någon annan som vill öppna sitt hem för lite besökare.
Jag bor fortfarande hemma hos min mamma och hennes man och flyttar inte försen till hösten. Bor även lite utanför gbg. Men hit är folk alltid välkomna i vilket fall som helst
Jag skulle gärna komma men jag har svårt att tänka mig att ni vill ha med småbarn 

Jag kan i stort sett när som helst också, i slutet av mars börjar jag dock läsa på högskola och får inte schema förrän två veckor innan.
Oavsett när det här blir av så känns det ju som att flest har chans att komma om vi gör det här på en lördag eller söndag.
#37 Det är ju klart att vi vill ha med dig också om du vill komma!
Moiz och xDAMPBOBPSYKFALL är 16 så du är ju bara ett par år yngre än dem.
#39 Om Anders också tycker att det är okej vill jag jättegärna komma! :)
#41 Då är jag iallafall inte yngst ;) Ska du komma?
Förlåt för OT 
Åh hade ju vart så roligt att träffa alla här :) Tyvärr så tillåter inte min ekonomi någon resa till göteborg för tillfället :( Har hemskt mycket andra utgifter för tillfället, så jag får tyvärr avstå mötet.
Jag får delta mentalt istället :P hehe.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Självklart ska alla som vill få hänga med 
# 40: Självklart även ni som är väldigt unga, ålder ska inte heller ha nån betydelse så sett ^^
Det enda viktiga där med er som är väldigt unga (svårt att dra nån direkt åldersgräns så sett) tycker jag iaf är ni får lov för era föräldrar!!
Jag vill inte bidra/riskera till att nån arg förälder hör av sig sen i efterhand och kanske får för sig nåt (man vet aldrig liksom)…
Men bara ni ärligt kollar med era föräldrar och får lov, så ska ni självklart hänga på om ni vill 
Vi ska ju inte göra nåt olagligt heller; fika och snacka gerbiler! Absolut inget annat drickbart än läsk/kaffe/te heller (om nån nu mot all förmodan skulle tro nåt annat) 
#38: Lördagar eller söndagar är absolut klart bäst (självklart dagtid). Vi får helt enkelt försöka lägga lite förslag på helger i mars då :)
#36: Hehe, vi kan vara här hos mig med! Om ni nu vågar komma hem till hemska Farbror Anders
Hahaha… Nä, men det enklaste vid första träffen är kanske ändå en fika på stan på nåt trevligt café?
Vad säger ni andra?
#44: Naaawww, vad synd :( Men förstår helt. Skuulle själv inte heller ha råd att åka längre sträckor nu (utanför VG-regionen tex). Men du får hänga med mental istället ;) Kan ju köra live-sändning från mobilerna 
Vadå ska vi inte träffas en fredag kväll och festa?!?!??! de trodde jag ju ;) va ledsen jag blir nu
#46: Hahaha….
Det är väl ingen omöjlighet att vi "vuxna" kan göra längre fram i sommar, men de här träffarna ska ju vara till för alla ;) Fast jag festar typ aldrig nu för tiden; mkt beroende på att jag nästan alltid jobbar fred/lörd-nätter och sen är jag inte så "jättefestig" längre
Lite OT i tråden, men OT är ju med i rubriken och gör bara diskussionen roligare 
Om alla som visat (mer eller mindre) intresse skulle komma så blir vi 10 st om jag inte räknat fel. Även om några inte kommer så blir vi i alla fall ett gäng. Om det nu blir något fik så kan det nog vara bra att ha koll på vart vi skulle få plats någonstans. Är ju inte helt lätt att klämma in ett gäng människor i ett café i centrala Göteborg på en lördag/söndag 
#48 Hade varit jättekul men vet inte om ekonomin tillåter. Alla mina pengar går till djuren. Får se om det blir fler träffar i framtiden, hoppas det. Ush vad tråkigt, behöver verkligen djurintresserade vänner :(
#48: Oj, 
Roligt om vi blir så många!
Hehe, bestämmer vi ett datum i god tid så kanske man kan förboka platser på nåt café? ;) Kan ju vara värt att kolla upp ^^
#49: Ah
Tråkigt att höra… Och som jag skrev lite längre upp som får du också vara med mentalt istället :) Och vi finns ju här som dina vänner med ^^
#50 tack. Känner att jag verkligen saknar vänner som man kan prata med på riktigt om djur. Visst har jag vänner som är djurintresserade men inte på samma sätt som jag. Inte så att de skulle vilja prata om det dygnet runt.. som jag.. 
Låter jätte trevligt
Skulle jag bott lite högre upp skulle jag gärna följt med, men hu.. I alla fall, se till att ni inte får den pinsamma tystnaden, utan prata på
Been there done that.. Haha.
51# Nu OT igen men håller med dig, vissa av mina kompisar tycker om djur och har intresset, men inte på samma sätt.. Skulle också kunna prata om djur hela dagarna 
#52: Hehe… Ingen risk att det blir pinsam tystnad
Jag har en förmåga att babbla en massa och är jättesocial av mig
Haha, jag kan ju alltid börja med: "Hej, jag heter Anders och jag är Gerbilist"
Hahahaha…. ^^
Oooops… 
….. Såg precis att det finns en "Beroende ifokus"-sajt här med :/ Var inte meningen att göra mig lustig på nån annans bekostnad så sett, så jag hoppas inte nån tog illa upp 
… Jag borde nog
lite oftare (typskt Anders-tecken förresten, att det ibland hoppar ur saker som inte är illa menat, men som det här kanske kan uppfattas fel) ….. Borde nog 
…. Iaf; förlåt om nån tog illa upp!
#55 jag kan inte det för att jag är så rädd vad folk ska tycka. Darför hade det varit kul att träffa er för att ni alla är djurintresserade :)
Hahah menade mest festandet som ett skämt ;) jag festar extremt sällan. Men klart om man lära känna varandra är de inte fel att ta en öl på en krog och snacka gerbiler. Så kan alla kolla på oss hur konstigt dom vill!
Jag vet jättemånga caféer, och de finns ju så många så går vi till en och ser att "här får vi inte plats" då går man bara til nästa!
Tycker bara vi ska bestämma ett datum och plats (exempelvis inne i ternimalen under svarta tavlan)
Vi får ha en tom toarulle i handen eller något så vi ser vilka vi är hahaha
Jag är förövrigt också väldigt pratsam av mig så någon pinsamt tystnad blir det inte om både jag och anders är med!
Skulle vara kul om folk ville komma hem till mig men nu har jag ju flyttat så jag bor ju utanför Lerum nu. Lite bökigt att ta sig ut hit + så är min lilla källare inte så rymlig 
MvH Tsunamis
Åh men patricia jag bor i olofstorp. ännu närmre till dina små gerbilisar nu för mig :D
#57: Hahaha…. Tom toarulle 
Den var bra ^^
Haha, ja vi får väl se vad det blir :)
Det blir roligt det här! Att få träffa er alla :) Hoppas bara vi kan hitta ett bra datum framöver 
#61:
Jaaa!!! Vi kan ju ta med alla gerbilisarna, så får ju hela Nils Ericsson-terminalen/Centralstationen hjärtslag
Hade ju iofs varit en grymt kul syn ^^ xD
#63: Hihi… Jo, jag vet.. Skojjade ju bara 
Jag har som sagt inte fått mitt schema för nästa period ännu, men har räknat lite på dagarna nu. Även om jag jobbar natt, så kan jag ju ses efter kl 12 (före dess är jag i vegetatitvt tillstånd) 
Här kommer lite förslag på dagar. Sätt ett kryss bredvid den/dom dagar ni kan! Kopiera och klistra in. Till slut ser vi ju vilka dagar som får flest kryss 
3/3: X
4/3: X
10/3: X
11/3: X
17/3: X
18/3: X
3/3: XX*
4/3: XX
10/3: XX*
11/3: XX
17/3: XX*
18/3: XX
*på dessa dagar kan jag bara efter 13.30
3/3: XXX
4/3: XXX
10/3: XXX
11/3: XXX
17/3: XXX
18/3: XXX

Bestäm nåt ni, jag brukar kunna vara flexibel. Har lite gerbiler som ska levereras i början av mars men det brukar gå att ordna.
MvH Tsunamis
Hm om jag fattat det rätt så kan Anders, Elsa och Minoth alla dagar och då bör det vara 3 X efter varje datum? Jag utgår från det i alla fall och kryssar i för mig själv också (jag kan alla datum) så för du rätta mig om jag gjort fel Anders 
3/3: XXXX
4/3: XXXX
10/3: XXXX
11/3: XXXX
17/3: XXXX
18/3: XXXX
de stämmer, de va elsa som gjorde något konstigt med * o satte inga X alls så ja skrev bara 2
#70: Helt rätt, Jessica!
Det var precis så jag menade; Ett kryss för varje person och dag man kan på… Till slut kommer det att fyllas på och så ser man vilka dagar som har flest X efter sig 

#71 Jag tror hon missförstod bara och skrev helt enkelt enbart de dagar hon kunde utan Anders dagar och så markerade hon att hon enbart kunde efter en viss tid med *. 
Ser ju bra ut än så länge i alla fall ^^. Kan ju dock inte garantera att jag fortfarande kan alla de dagarna om några veckor, kan ju dyka upp något. Men det bör funka för mig alla de dagarna!
#73 hehe förlåt, trött idag….
Skulle någon snäll Medarbetare vilja ändra mitt inlägg?
Sådär nu är allt som det ska 
#73: Ja, det verkar ju bra det här
Reserverar mig också för eventuella jobbtider som kan dyka upp, men det bör kunna gå bra det här ^^
Spännande iaf 
Tack Jessica :)
Oj, haha kan i stort sett vilken helg som möjligt, veckodagarna blir tyvärr värre :(
#78 Alla datumen som Anders skrivit är lördagar och söndagar så du kan ju fylla i de du kan 
JAHA :$ så noga kollade jag. Hehe 
Bestäm ni, kan jag så kommer jag bestämd dag :)
#78: Hehe, det är bara lördagar/söndagar som är lagt i listan, så fyll på med X och kopiera/klistra in 
#80 Låter bra men anledningen till att vi fyller på den här listan är ju för att se vilken dag som flest kan på därför är det bra om alla fyller i
Men om du tror att du kan vilken dag som helst så gör det väl ingen jätte stor skillnad antar jag.
Hahaha… Demokrati är krångligt
Visst hade jag bara kunnat sätta ett datum, men då kanske det bara hade blivit jag som hade kommit… Och jag vill ju inte fika med mig själv 
Hahaha…. ^^
PM:ar ut mitt mobilnr till er nu med (ni som visat intresse) 
Glömmer jag nån (eller om nån mer intresserad ser detta); tveka inte att PM:a mig, så ordnar vi det)… 
Nu har jag blivit uppbokad 3/3 och 4/3 på jobbpass dagtid. Så nu ser listan ut så här:
3/3: XXX
4/3: XXX
10/3: XXXX
11/3: XXXX
17/3: XXXX
18/3: XXXX
**Hej allihopa!
**Jag har pratat lite med Anders och vi tänkte att vi kanske skulle försöka spika
**10 mars klockan 14.00
**Vad säger ni om detta? Om det är så att någon inte kan innan 15.00 så kör vi 15.00 istället. Tror vi kan vara flexibla på det sättet!
Hoppas några fler än 4 stycken som de står nu ikryssat vill följa med.
**Vänner, flickvänner, pojkvänner, föräldrar, ja alla är välkomna!
**Svara gärna i tråden om ni tycker detta låter bra.
Vi får putta upp tråden lite grann också om den kommer för långt ner så det inte är någon som missar!
#86 funkar för mig 
Funkar för mig med
Kanske kan du Minoth eller Anders göra en ny tråd ang. detta? En ny start liksom med info om datum och tider som du skrev i #86, som första inlägg? Kanske inte alla som orkar läsa igenom den här tråden men skulle tänka sig att komma ändå.
Japp! jag fixar de :)
kan ni inte ta lite bilder från träffen och lägga upp i tråden? För oss som missar det 
Hahaha :D Kanske, om folk vill :P
#93 de kan man nog :)