Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1164 ggr
Anne.K
0

Chisai och Lill :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I denna tråden tänkte jag slänga in bilder på Chisai och Lill :)

Då man väl lyckas få ett kort som är tillräckligt fint att visa upp, haha :P

Har nu haft killarna i strax över en vecka och dom börjar nu verkligen känna sig hemma märker jag :) Dom vågar mer och mer söka kontakt med mig och Lill vågar komma upp i handen en liten stund åt gången ^^

Chisai vågar dock inte komma upp i handen ännu, men han vågar iaf komma fram och umgås lite och hälsa på en och är ofta nyfiken på vad man gör :)

De är två riktigt charmiga killar och man blir lika glad varje gång man går till deras akvarie och ska titta till dom :)

Nåja bildtråd skulle detta bli inte en babbla tråd, haha :P

Första bilden ut är en väldigt söt bild på Chisai mitt i hans grävande så stannade han upp å hade en bit strö i munnen, hehe.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

Här är sötaste Lill Kyss

Anne.K
2

Ännu en bild på finaste Chisai :)

Anne.K
0

Haha oj så jag bildbombar idag, men här är iaf en till bild på Lill <3

Inte vidare bra bild, men tyckte den blev söt ändå :)

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Hur gamla är dem? Tyckte de såg jättesmå ut första gången jag såg dem på bild, men nu ser de större ur :D

Anne.K
0

#4   Chisai (BEW hanen) blir 1 år på juldagen i år.

Lill (Blue patched hanen) är bara strax över 2 månader gammal :)

Så det är ju lite åldersskillnad på pojkarna :)

Tsunamis
0

De är bara för söta Flört

Föresten jag brukar ta bort röda ögon med den funktionen i Photoshop för det blir lätt röda ögon på just BEW och Blå iom. deras gener också bleker ögonfärgen pyttelite.

MvH  Tsunamis

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

jahaja, esh lika söta ändå.
Det är nog lite bilderna som "lurar" en. Man har ju inte precis något och jämnföra med och därför ser de nog såpass stora ut :)

Anne.K
0

#6 Ja dom är verkligen söta ^^ där har du allt gjort ett bra jobb tycker jag :) hihi Flört

Och jag brukar i regel oxå plocka bort röda ögon, men missade på den första bilden jag la upp av nån anledning :P brukar annars fixa till sånt så att de ska se ut som de brukar göra när man ser dom i verkligheten :) men ibland missar man att rätta till :P

#7 ja ibland ser det ju antingen större eller mindre ut på bilderna, men kan meddela att Chisai är normalstor om man säger så och Lill är en aningen mindre :P

Clariiz
0

Oerhört charmiga! :)
Lill var verkligen ursöt och oerhört vacker färg hade han också!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Anne.K
0

#9 ja Lill är allt en riktigt sötnos, han har till och med lyckats charma min svårflörtade sambo som blivit nästan total förälskad i den lilla gerbilen ^^ haha, väldigt ovant men roligt att se :)

Och hans färg är som du sa verkligen vacker ^^ en riktigt vacker liten sötbit, hehe. Så jag hoppas han växer till sig i storlek så att man kan använda han till avel då han verkligen är fin och än så länge verkar visa på att ha ett bra temperament. så ska verkligen bli spännande å se hur Lill utvecklar sig :) men jag håller tummarna och tror att han kommer bli en riktigt bra gerbil när han blvit vuxen ^^.

Anne.K
1

Godmorgon på er alla gerbil fantaster :) Hoppas ni alla sovit gott?

Det har iaf jag gjort!

Såklart börjar jag dagen med att slänga in en bild :P hehe. En morgon hälsning från Chisai :)

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

iih va gulligt :D fick en sådan morgonhälsning idag också. Blir så glad, även av denna bilden :)

Anne.K
0

#12 hihi, ja det är roligt att kliva upp på morgonen å mötas av att nån av gerbilerna kryper ut ur huset :)

Anne.K
1

Fick av någon anledning för mig att kika hur det såg ut på undersidan av akvariet och möttes då av denna underbara söta syn <3

Chisai och Lill som ligger och sover i botten av akvariet :)

[Jessica_91]
0

Åååh det finns inte mycket som är sötare än gerbiler som snoozar ihopKyss

Tsunamis
0

Haha jag tror det är Chisais mosade privata delar vi ser! Tungan ute

MvH  Tsunamis

Anne.K
0

#15 ja det e ju så gulligt Kyss man önskade man var lika liten och kunde krypa ner å gosa ner sig hos dom, hehe.

#16 hahahaha Tungan ute har jag inte tänkt på innan Förvånad

[lejdyga]
0

#14 som man säger: så jäkla söta Kyss

Anne.K
0

Igår så passade jag på att plåta mina älsklingar medan dom sprang runt i rasthagen.

Här är Lill alldeles sandig efter att ha rullat sig några varv i sandbadet :)

Anne.K
0

Och här är Chisai som försöker klura på hur han ska ta sig ut ur hagen :P

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Va har du för hage? :)

Anne.K
0

#21 vi har tagit fyrkantsnät direkt ur rullen å bara halverat bredden på nätet, sedan har vi tagit å silvertejpat halva nätet för att minimera risken att de ska börja klättra :)

Jag kan titta om jag har ett foto på hur det ser ut ungefär, annars så får jag helt enkelt fotografera hela hagen :P

Anne.K
0

Här hittade jag en bild som visar lite av hur själva hagen ser ut, som man kan se så är nedre delen av hagen silvertejpad å övre delen är orörd.

Men ska nån dag när jag orkar ta bild på hela hagen så ni kan se hur det ser ut i sin helhet :)

EIectra
0

men vart har du köpt fyrkantsnätet?? Jag har letat efter det, för att ha som tak till samla-låda/akvarium.. men det var ju smart att ha runt lekhagen oxå :)

Anne.K
0

#24 jag köpte en stor rulle på Ö&B i deras trädgårdssektion om jag minns rätt :)

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Åh, tack för ditt svar, de är ju också ett altenativ! Tror dock jag kmr köra på kompostnät och lät utanför eftersom jag vart inne på de rätt inne. Och kan användas på olika sätt

Anne.K
0

Kan uppdatera Chisai och Lill tråden med en bild på söta Lill <3

Oredigerad bild dock så hans öga ser tyvärr rött ut, men orkade inte sitta och redigera bilden idag :P *lite lat*

Men här är underbaraste Lill (bilden är taget i slutet av 2011, men blev inte upplagt förrän nu eftersom kameraladdaren vart borta)

Anne.K
1

En till bild på sötaste Lill <3  (btw min sambo som håller i han, det är INTE jag som har så grova å håriga armar, hahaha)

[Jessica_91]
0

Riktigt snygga grabbar du har där! Skrattande Hur är de personlighetsmässigt?

Anne.K
0

#29 oj jag som är så bra på att beskriva sådana saker, inte hehe… Men ska försöka :) . Chisai är tydligt den dominanta av dessa två herrar iaf. Men han är väldigt snäll mot Lill och har visat sig vara bra i bemötandet med en helt okänd gerbil (när jag presenterat honom för ariel). Han visar inget tecken på agressivitet utan är enbart nyfiken och lugn. Han är väldigt aktiv individ och gräver och donar mycket i buren. Hmm vad mer kan man säga om honom? Han är helt enkelt en bra gerbil, hehe. Bits aldrig och sånt. Jag skriver om Lill i ett nytt inlägg då jag skriver från mobilen just nu och kan inte göra styckes indelningar :P

Anne.K
0

Lill då; väldigt snäll gerbil och verkar vara väldigt stabil och trygg i sig själv. Han är utforskande av sig och klättrar gärna upp på armen när man stoppar ner handen i buren. Jag vet dock inte hur han är i möte med främmande gerbiler då jag inte presenterat han för någon ny, men detta tar jag reda på när jag har ungar då jag eventuellt förstorar chisais och Lills flock med en tredje medlem då jag planerar att spara en hane från den framtida kullen. Lill är i övrigt iaf väldigt bra med chisai och dom tillsammans verkar ha en väldigt stabil och bra tvåmanna flock som det vart hittills iaf. Hmm har jag fått med allt om lill nu tro? Aja undtar du något mer om dessa två herrar så är det bara att fråga :)

hhejlollo
0

Vilka snyggingar!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Tsunamis
0

Sötis killarna har blivit ännu finare! :)

MvH  Tsunamis

Anne.K
0

Ja dom är så fina båda två :) och Lill som var så liten när han flyttade till oss, har verkligen börjat växa till sig och blivit en väldigt vacker gerbil i mina ögon :) Han börjar nästan vara lika stor som chisai i kroppen nu. Chisai är dock fortfarande störst :P Men nu är inte Lill så jätte mycket mindre i jämnförelse längre när dom står bredvid varandra.

Så han verkar ha utvecklats väldigt bra både fysiskt och personlighetsmässigt.

Och chisai är underbar att beskåda tillsammans med lill, han verkar ta hand om lill så bra.

Så jag är verkligen stolt över mina 2 herrar :) är så glad att dom flytta till mig, verkligen härliga individer.