Nya tjejer har kommit
Ja jag ville bara dela med mig av att jag äntligen har fått hem 2 gerbiltjejer :) Dessa tjejer har jag väntat på i ett par månader pga problem med att få tag på transport, men nu innan nyår så lyckades man få hem dom tillslut :)
Jag har ingen bild att dela med mig av på dom just nu då dom fortfarande är lite blyga av sig, men så snart dom känner sig trygga slänger jag upp en bildtråd på töserna :)
De är iaf 2 Black tjejer som är strax över 5 månader gamla som heter Ariel och Rapunzel. Verkligen supersöta tjejer :)
Planen är ju att 1 av tjejerna ska användas till att starta min uppfödning tillsammans med min BEW hane Chisai.
Så nu kommer det bli mycket observerande på vem av dessa tjejer som kommer lämpa sig bäst ihop med honom och om någon av dom lämpar sig överhuvudtaget. Är jag minsta tveksam till tjejerna så kommer de inte avlas på. Men jag hoppas på det bästa och att dom kommer visa sig vara bra individer :)
Så nu kommer en period ägnas åt att lära känna tjejerna ordentligt :)
Min första tanke var ju även att bilda avelspar å ta 2 kullar, men mitt liv har förändrats väldigt drastiskt på bara 4 veckor så jag får tänka om och köra på handparning istället så att jag lättare kan kontrollera när jag får kullar och hur många.
Eftersom jag har mina mål jag vill följa, dvs, att jobba med att få fram friska gerbiler, med bra temperament som lever länge och detta är nått jag brinner för så även om mitt liv inte kommer tillåta mer än kanske 1 kull om året så kommer jag kämpa för de få kullarna och hoppas på att få se resultat :) Då jag tänker avlar främst för att uppnå mitt mål med friska, bra långlivade gerbiler :) Så får det helt enkelt ta den tid det tar att uppnå det målet, man ska ju inte stressa fram resultat heller.
Oj vad jag började babbla på, haha, det skulle ju handla om tjejerna inte massa annat :P men antar att jag behövde skriva av mig.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Åhh vad mysigt! Jag som är så svag för svarta gerbiler… Ser fram emot bilder!
Lycka till med töserna!
#1 tack så mycket :) Ja svarta gerbiler är väldigt fina :)
Vill se bilder! 
MvH Tsunamis
#3 bilder kommer så snart tjejerna fastnar på bild ;) just nu springer dom hellre å gömmer sig än är med å modellar
haha
Kul att få följa dig när du är på gång att starta upp aveln! Ska bli spännande att se hur det går, och så kanske man kan hoppas på en och annan bebis bild sen när det blir aktuellt 
#5 hehe när det blir bebis dags här lär det bli bildbomber från mig, hehe :P första kullen kommer ju kännas lite extra speciell :)
#6 Hurra haha! Är sjukt svag för bebisgerbiler, alltid mysigt att kika på bilder.
Ja det är klart
. Hur går det med nya töserna?
#7 jo det går bra med dom :) dom vågar mer och mer hela tiden, så frammåt går det :)
Vill bara uppdatera er om att tjejerna blir bara tuffare å tuffare hela tiden :) Nu vågar dom klättra och hålla på på mig :) Och kommer gärna fram när man slänger ner handen i buren :P
Tänkte även ta kort idag, men ack så vart batteriet i systemkameran slut och jag letar förtvivlat efter batteriladdaren till kameran och har ingen aning just nu vart sjutton jag lyckats slarva bort den, brukar annars ha bra koll på kamera prylarna… Nåja hoppas den dyker upp snart för vill ju visa er tjejerna :)
Äntligen har batteriladdaren till kameran dykt upp så jag tog ett par snabba bilder på mina bedårande gerbilflickor Ariel och Rapunzel.
Blev väl inte dom bästa bilderna eftersom jag inte ansträngde mig så mycket idag, men ni får se deras söta ansikten iaf. Fler och bättre bilder på tjejerna kommer dyka upp i kommande vecka :)
Först ut är bild på Ariel
Åh, småtjejerna!
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
#12 dom hälsar till dig :)
Pussa på dom tillbaka!^^
Sajtvärd på degus.ifokus
Svarta gerbiler är så söta
Har du bestämt vem som ska få bli mamma? Eller kanske mer korrekt om du ska handpara, kan du se vem av dem som är dominant?
#15 jag har valt ariel till att handparas :) … Dock är det jätte svårt att se på dom två vem som är den dominanta, de verkar vara väldigt jämna. Men tyckte ariel eventuellt kändes lite mer över så jag hoppas verkligen jag valt rätt så att allt fungerar bra :)
Ska bli spännande att följa dem! Jag är ju intresserad av att tinga en liten tös när allt går vägen och det blir små bebisar :p
MvH Tsunamis
De är så kul att hon ska bli mamma!^^
Sajtvärd på degus.ifokus