Låtsasbråk?
De gerbiler vi hade innan slogs aldrig, de kutade runt och gnagde, klättrade, busade men var bara fysiska med varandra när de sov tätt ihop.
Nu har vi ju unggerbiler här hemma. Hanarna verkar vara sams men honorna…låtsasslåss? Tror jag. De knuffas och brottas samtidigt som de busar runt i rör och kokosnötter. Är det på lek eller tror ni det är början till osämja?
De är ganska jämna i ålder, den största är 10-12 veckor och den minsta 6,5 om vi har fått rätt uppgifter.
De borde väl inte slåss på riktigt redan nu? De har byggt ett mysigt bo och sover ihop.
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
Mina tjejer småbråkar lite hela tiden, fast inte allvarligt. Dom brukar brottats lite med tassarna och slick-bita när den ena vill bli putsad men inte den andra. Dom sover oftast tillsammans :) Jag upplevde inte att mina förra gerbiler småtjafsade så mkt som dom jag har nu, utan det var mera husfrid hos dom. Fast jag tror att det är ganska individuellt hur dom beter sig, hur dominanta de är osv…
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Men det är väl så dom leker med varandra
Mina småtjejer har lattjolajban i sandbadet där dom brottas, knuffas och rullar runt. Nu är ju jag ny i gerbilvärlden, men honorna brukar väl vara lite mer aktiva.
Mvh Annzing