Jag använder kutterspån från granngården :)
Jag använder Stenvalls dammfria kutterspån (hästbal), också från Granngården 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#2 Det använder jag också :)
#3 Det är superbra och billigt! Speciellt när man bor uppe i norr 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Jag använder också spån från Granngården, Stabens heter det som jag köper. Det är den enda sortens spån som man kan köpa i stor förpackning på Granngården här i stan. Det är dammsuget och dammfritt. Eller ah, så dammfritt spån kan bli i alla fall ^^. Jag vet en tjej som använt Stabens tidigare och hon upplevde att det var väldigt dammig men jag har använt två påsar nu och har inte alls haft några problem. Inte heller har de andra jag vet använder Stabens haft problem med damm över huvud taget, tvärt om tycker de att det är jätte bra.
Jag har även testat Vitakrafts kutterspån, något annat kutterspån (röd och svart föpackning tror jag) som dammade för jäkla mycket samt hampaströ/lättströ och Stl-strö/pappersströ.
Spånet från Granngården är helt klart bäst av alla strö sorter jag testat eftersom att det inte dammar. Hampaströet dammar ganska lite men fortfarande mer än Stabens.
Även jag använder staben, då jag har det till kaninerna också. Dammar lite och känns fint 
Stabens använder jag från granngården. min bal hade verkligen ABSOLUT INGET damm öht! Vilket är helt underbart. Jag var och köpte en ny bal idag faktiskt. Hoppas på det bästa att denna inte dammar heller. Men de tror jag inte.
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Här använder vi Nickos Alspån, köper i stor säck 100l för 250kr.
Dyrt men bra och fritt från terpentin.
Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle och knäppgök!
IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us
Även stabens är terpentinfritt. Under en hundring för typ 500 liter (när det är upprivet).
#8 Nickos alspån. de är det som är flis fast som heter spån.
Går de att gräva i? Jag har haft det och dom kunde verkligen inte gräva i det
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Hmm…. Jag använder just nu Tierwohl Classic
http://www.jrs.de/Tierwohl_deutsch/produkte/produkte_classic.shtml
Jag är jättenöjd, det dammar inte och killarna gräver gångar som bara den. Dock är det lite "dyrt" (vad jag har förstått på andra alternativ nu i efterhand).
Jag köpte detta på Hornbach, 120 kr för 350 Liter. Har ju förstått att det finns betydligt billigare alternativ nu 
Det jag undrar nu är om man kan beställa det spånet ni pratar om från Granngården på nätet? 
Jag köper pressat spån från Djurmagazinet. Tror det kostar 60 spänn för 60 liter. Det går toppen AT gräva mycket i efetrsom det är så packat.
Jag kör just nu på hampaströ och stl strö. Dock börjar det ta slut här hemma å jag är kluven över om jag ska fortsätta med det eller testa något nytt :P hmm får se hur jag gör nästa gång jag besöker granngården.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
En fråga: Vad är granngården? Var ligger den?
Granngården är en butik som finns lite var och här i Sverige. Gå in på deras hemsida och se om det finns någon i närheten av dig!