Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 676 ggr
dfniklas
0

Någon som har ett sånt här?

Hej!

Hittade ett rätt så fint och bra "akvarium" som jag skulle kunna tänka mig att köpa till mina gerbiler. Det ända som stör mig lite är att hyllorna på bilden ser ut att sitta väldigt långt ner Obestämd

Så, är det någon här som har provat ett sånt här akvarium/terrarium?

http://webshop.gnagarboden.se/smadjursterrariumgiant-p-513.aspx

Visst är ett akvarium på blocket enkelt att hitta på blocket, men oftast så tar folk ut helt galna priser och det ligger flera mil ifrån.

AndersJohnson
0

Förvånad Herreguuud…. 820 kr?!?! …. DET är galet dyrt tycker jag Tungan ute Iaf när det är dom måtten (motsvarar väl bara 100L?)

Tsunamis
0

140 liter men ändå lite väl dyrt. Men visst det är ju smidigt att köpa ett med hyllor.

Du behöver nog inte vara orolig för att hyllan sitter för lågt - gerbilerna använder utrymmet undertill ändå.

MvH  Tsunamis

dfniklas
0

820 kr är realtivt billigt om man jämför med de akvarium jag lyckas hitta på blocket. Har letat i 3 veckor nu utan ett ända napp. Tråkigt värre. Sen är det väl realtivt billigt jämfört med andra tråkiga duna burar eller annat kraffs som säljs i vanliga djuraffärer. Finns ju "akvarium" till gerbiler som säljs i djuraffärer, men även dessa kostar över tusenlappen tyvärr.

Gillar att man får ett akvarium, klart från scratch med hyllor för mat, plats för vattenflaska och ett grymt lock.

@Tsunamis, det är väl sant att dom kommer använda det under, men tänkte mer på de andra hyllplanen. Ska maila försäljaren och fråga om det går att få det "custom made". Verkar som att de tillverkar själva, men jag är inte helt säker :)

AndersJohnson
0

#3: Hehehe… Jo, iofs, det är ju väldigt praktiskt så sett Flört Och som du säger, så slipper du krånglet med att bygga ihop ett eget nätlock med ramar etc Skrattande

Och precis som #2 säger, så är inte hyllorna för låga, tror att mitt ena bord jag har i mitt akvarium är betydligt lägre och mina killar gillar att boa och sova under det Flört