Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 2868 ggr
Kajzza
2012-02-15 19:57
1

Tips om gratis papprör

Tänkte bidraga med ett litet tips. Vet ju att flera här precis som jag gärna förser Gerbilerna med tjocka papprör att busa i.

Var på en brädgård idag och köpte virke till en marsvinstrappa som jag ska bygga. När det var färdigsågat och vi skulle hämta ut det fick sonen syn på en tjock papprulle som stod lutad mot en vägg, en bit bort stod en till fast lite smalare.

Vi frågade om de sålde dessa eller om det var något överblivet och fick till svar att det var bara skräp och vi fick ta med oss om vi ville. De säljer ju papprör med men dessa var betydligt större diameter på. Dessa är ungefär som toarullar fast mycket tjockare.

Vi åkte hem med 2,5 meter rör i bagaget.

Det heter kanske inte brädgård…ett ställe där man köper virke…fast inte riktigt ett byggvaruhus tror jag…

KAjzza
Gratis är gott!Skrattande

Minecraftserverägare, mamma, fru, 40+, knasboll, djurägare, tokstolle  och knäppgök!

IPadress till svenska servern Jaxbo: jaxbo.mcdl.us

[_hsleiufhbtv]
2012-02-15 20:03
0

Tack för det tipset :D

deleteduser
2012-02-15 20:21
0

Jättebra tips!

AndersJohnson
2012-02-15 20:27
1

Skrattande Ja, verkligen! Bra tips!

Sen har ju alltid Gallerix-butikerna gratis rör om man frågar ;)

dfniklas
2012-02-16 16:03
0

De flesta byggvaruhus har även gjutrör att sälja. Dessa är i papp och brukar vara rätt stora i omkrets. Har köpt 2m sånt och det räcker i all evighet.

ks.gerbil
2012-02-16 16:06
0

4# roligt för dig att den räcker i evigheter :P hos mig är den borta på 1 vecka XD

Gerbil-hemsidan hittar du R

AnneN
2012-02-16 16:08
0

Hahaha, jag skulle precis göra en sådan här tråd då denna dök upp i listan Skrattande

Mitt tips är att kolla på tygaffärer om de har papprullar. Jag var idag in på en tygaffär inne i stan (Luleå) och såg då att de hade en "sopkorg" full med långa tomma rullar, så frågade om jag kunde få ta några och det fick jag så gärna så Glad Så nu har jag ett par meter rulle att kapa i lagoma längder till småttingarna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

dfniklas
2012-02-16 16:08
0

Haha, är det så illa? Det jag köpte har hållt jäkligt bra. Har lagt ner ett rör som är cirka 60cm långt och visst har dom tuggat på det, men än så länge är det helt. De ger sig hellre på toarullarna eller grenarna vi slängt ner. Eller huset :D

ks.gerbil
2012-02-16 16:17
0

ok kanske 1,5 veckor men inte mer än så tror jag ej :P jag har en sådan här matskål men typ 2 veckor sen insåg dem att det var jätte roligt att bygga tunnlar under den men att den va ivägen så nu finns den inte längre XD

Gerbil-hemsidan hittar du R