Dubbel-Premiär!
Hahaha… Primär för spånbyte! … Och rymning
… Var iofs mitt fel, för jag lämnade burtaket öppet några sekunder när jag hämtade en sak i köket och vips så var Sixten på golvet 
Glömde naturligtvis ta bild - igen
Var mer fokuserad på att få tag på honom på ett så lugnt sätt som möjligt utan att göra honom rädd…
Det gick bra, men blev rätt förvånad över att det gick så fort för honom att hoppa ur akvariet 
Haha känner igen dedär.. 
Hehe… Jo, får vara lite mer försiktig nästa gång 

#2 Haha man kan inte släppa dom med blicken en sekund.. 
Det är därför man flyttar över de till en liten transport bur först! ;) Spec om man har jag som, katter! Då lämnar man såååå inte rummet bara för att "hämta något i köket!" :P
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#4 Jag flyttar aldirg dom till transportbur :)
släpper dom hellre lösa på tex toan eller i rummet.
#4: Hehe, jag flyttade faktiskt över dom till en dunabur under själva spånbytet ;) … Rymningen skedde strax efteråt, då jag trodde att de skulle vara upptagna med att utforska den nya burmiljön (möblerade om när jag bytte spånet med)… Men man lär sig av sina misstag 

jag hade dem i en duna när jag köpte dem (vi köpte från djuraffär och vi ville få hem dem såå snabbt så nöjligt) och då visade det sig redan att kiro hade massa spring i benen :P varje gång jag öpppnade buren kom han ut och ställde sig på den lilla plast kansten :P för att sen titta om han kunde hoppa ner, han gled/föll ner några gånger då kanten är rund men försiktiga matten hade alltid handen under om något sånt skulle hända ;)