gerbil köpes
Jag har en svart hona född i november förra året. Hon är underbar i temperament och behöver komma till ett hem där hon kan få en kompis, för det är något jag inte kan erbjuda.
Hon är oerhört snäll så en ihopsättning med annan hona är absolut inga problem!
Jag vill ha 150 kr för henne, så jag vet att hon kommer till ett bra hem. Härstamningsbevis finns.
Jag har också en burmese hona. Ålder vet jag inte men hon är väl runt ½ år ungefär.
Snäll mot människor men hon har haft ett hårt liv och kan ha svårt att lite på människor. I början var hon bitig och ganska skygg. Nu är hon jättetrevlig och kommer direkt upp i handen när man sätter ner den.
Hon har oerhört mycket energi så ett 800 l. akvarium låter som ett drömhem för henne.
Kruxet med henne är att hon måste bo ensam. Hon blir helt galen i närheten av andra gerbiler, oavsett kön och ålder.
Har försökt få ihop henne med 2 gerbiler, varav en är den svarta honan jag skrev om ovan.
Jag vill ha 100 kr för Teah.
Båda finns i Eskilstuna.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag har två kullar planerade som beräknas vara lev.klara till försommaren/tidig försommar om allt går som planerat. Jag bor 6 mil sydost om Göteborg. Transport kan jag ordna till och med Halmstad.
Du kan läsa mer här: www.calypsosgerbiluppfodning.n.nu
Under fliken Kullar och planer hittar du mer info om dessa kullar.
#0 Planerar du fortfarande att sätta ihop en eller två honor med de 2 honor du redan har? http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4f199badd4ebea7b5200062f-gerbil-honna-eller-honner-kopes
okej. tack :D
#4 Du får gärna svara på min fråga 
ja de tror jag anars får dom ett äget akvarium men de e bara 600 liter
Bara och bara.. 600L är ganska stort ;)
ja men 800 e mer :D
Men i den här annonsen så skrev du att du bara har 1 nu? http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4f36548d88f47272b900344a-soker-gerbilgerbiler?discussions-2
Är lite förvirrad men om du nu har 2 honor och vill köpa fler så är det inte en bra idé att försöka sätta ihop dem med varandra. Bättre då att grupperna får bo i egna akvarium 
ja men de får dom de då
sa ju att jag hadde ett 600 liters akvarium
#12 Ja och jag sa helt enkelt att det var en bra idé att inte ha alla ihop som du hade tänkt först. Men jag förstår fortfarande inte vad du menade i din tidigare annons där du skrev att du hade en ensam gerbil, du får gärna förklara det.