Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 622 ggr
deleteduser
2012-02-09 16:00
0

Ensam gerbil

Hej! Jag har en kompis som impulsköpte 2 gerbiler från en grossist. För cirka en veecka sedan så insjuknade den ena och dog (av okänd andledning). Så nu är det bara en grabb kvar som jag ska passa imorgon då min kompis åker till Norge.

Jag vill (såklart) inte att gerbiler dör när jag passar den. Hur stor chans är det att att den har samma sjukdom? Kan den dö av att vara ensam?

Jag har inte tillräkligt stor kunskap och erfarenhet (om ihopsättning) för att våga låta gerbilen träffa mina egna gerbiler.

Hoppas att ni orkade läsa allt och förstod problemet. Tack :)

thildatessie
2012-02-09 17:14
0

det beror ju helt på vilken sorts sjukdom den andra hade. Din kompis bör skaffa en till för gerbilens skull Glad

deleteduser
2012-02-09 19:50
0

Jo, såklart borde hon skaffa en till gerbil eftersom att hennes gerbil endast är 7 månader men hon är inte så engagerad och påläst om gerbiler :/

thildatessie
2012-02-09 20:36
0

#2 okej… Obestämd Du kan inte påverka lite? Flört

deleteduser
2012-02-09 20:39
0

Jag ska se vad jag kan göra ;)

Midgårds
2012-02-09 22:57
0

Ifall hennes gerbil skulle ha en sjukdom så kanske det inte är så bra att den får träffa dina gerbiler heller. Eftersom den troligen är könsmogen så dkulle det kanske inte vara bra att sätta ihop den med dina bara sådär.

Din kompis berättade aldrig hur gerbilens burkompis beteede sig och såg ut dagarna innan den dog? Den lilla som är kvar dör förstås inte av att vara själv om den inte blir väldigt deprimerad så då gäller det att den får mycket att aktiveras med och att du kanske plockar upp den om den är tam.

deleteduser
2012-02-09 23:25
0

#5 Det var så jag tänkte. Jag har inte mycket kunsksap om ihopsättning och det finns en smittrisk som jag inte vill utsätta mina gerbiler för.

Hon berättade att gerbilen som dog var väldigt slö (sov nästan hela tiden)och knappt åt.

Tam och tam…Senast jag träffade den var den väldigt skygg och hade en tendens att bitas :/ Men jag ska försöka aktivera den så gått det går.