Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 1094 ggr
Smullis
0

DET KLIAR PÅ HONOM!

Hej! För 3 dagr sedan märkte jag att mina gerbiler började klia sig ovanligt mycket, men tänkte att det säkert var tillfälligt. Men de fortsatte. Igår kväll kliade sig en av gerbilerna vid örat HELA tiden, och när jag tog upp honom blödde han jättemycket vid örat. Jag har tittat i örat och i deras päls men där finns inget som jag anser skulle irritera. Kan gerbiler få loppor eller liknande? Jag har ringt till blå stjärnan, och de säger att jag ska smörja in dem med alovera, och vänta ett par dagar för att sedan ringa tillbaka om det inte blir bättre. Snälla hjälp :(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[Tassy]
1

öroninfektion eller liknande. Din lilla behöver antibiotika av veterinären. Tråkigt av dem att inte inse det Rynkar på näsan du får bråka på dem!

Smullis
0

men han har ji ingenting INUTI örat Obestämd. aNu har det blivit som en bula där han har kliat…

[Jessica_91]
0

#2 Det behöver inte synas något i örat, en av mina gerbiler har haft en svår öroninfektion och kliade en gång så mycket att det började blöda. Efter två kurer av antibiotika så verkar det som att hon blivit frisk. Det kan vara svårt att behandla så ju tidigare man börjar medicinera desto bättre!

Smullis
0

Ok :) men efter att vi har tagit på alovera så kliar han inte… vad kan det vara? :O

[Tassy]
2

det kan bara en veterinär som undersöker honom svara på..

Smullis
0

ja :(