Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1319 ggr
[Jessica_91]
5

Bra ton i forumet

Blir lite trött i huvudet ibland när jag läser runt på en del andra iFokus sidor, många är överdrivet hårda i tonen till och med mot barn och ofta börjar folk tjaffsa och erkänner inte att de har fel. 
Det är inte ovanligt att TS skriver något varpå tio pers börjar skälla på och försöker läxa upp honom/henne bara för att sedan försvinna från tråden utan att be om ursäkt när det visar sig att de missförstått vad TS menade.

Det är lätt att tro det värsta när man sitter bakom en datorskärm, speciellt när det kommer till djur, men jag tycker medlemmarna på GiF är väldigt snälla mot varandra när man jämför med andra forum. Även om det så klart uppstår heta debatter här också iblandFlört

Ville bara säga tack för att ni är så goa och gör det här till ett trevligt forum att vistas på! Kyss

AnneN
0

Jag håller med, här inne är det allt som oftast bra stämning i trådarna och inte ens i de lite hårdare diskussionerna brukar det vara några jätte hårda ord. Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anne.K
1

Jag håller också med :) det känns väldigt trevligt att vistas här på GiF, folk attackerar inte varandra här hej vilt som jag sett folk göra på en del andra forum, här har de flesta lugn och sansad ton Glad

Så tummen upp för alla GiF's medlemmar Skrattande

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ks.gerbil
0

heja GIF :D tycker oxå det alltid är en bra ton här inne :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Clariiz
0

Håller också med! :)
Tänkte på det här om dagen faktiskt.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[_hsleiufhbtv]
0

Håller också med :D
På KaninIF så är det hemskt, man vågar knappt skriva något ju :O

Clariiz
0

#5; Hemskt och hemskt.. Kan hålla med om att stämningen inte är toppen alla gånger. Har tagit upp detta med de andra medarbetarna och förhoppningsvis blir det ändring!

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[_hsleiufhbtv]
1

#6 Okej fel ord ;) spec ang foder.. :o

Clariiz
1

#7; Du får jättegärna skicka ett PM om det är något du vill prata om eller undrar över! Vi Medarbetare finns ju till för alla medlemmar.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
0

#5 Nej vad tråkigt :/

Jag var inne på ett visst djurforum och bad om hjälp eftersom ett djur på ett djurhem jag volontärarbetade på var i riktigt dåligt skick, mentalt. Djuret i fråga hade bott under fruktansvärda förhållanden i flera år och jag bad om råd hur jag skulle bete mig/göra samt att jag inte visste hur lång tid det skulle ta för att bedöma om det gick att hjälpa djuret eller ej.
En del djur blir ju helt enkelt så förstörda att de inte kan bli återställda igen och måste avlivas. (Det höll de dock inte med om, ALLA djur går tydligen att få bra igen..)

Det tolkade en hög med människor som att djurhemmet avlivar djuren åt höger och vänster och tyckte jag var en fruktansvärd människa som "jobbade" där.. Fick en del riktigt elaka kommentarer tills jag efter andra eller tredje gången förklarade hur det funkar på hemmet, t.ex att INGA djur avlivas utan att ges en ordentlig chans att bli bra igen.

Då försvann de otrevliga och några gav mig tips på hur jag skulle göra för att hjälpa till.
Djuret i fråga blev väldigt bra efter ett tag eftersom en duktig tjej spenderade väldigt mycket tid med djuret för att rehabilitera det. Hade till och med förklarat att en tjej skulle ägna mycket tid åt djuret men trots det så haglade det in kommentarer om hur fruktansvärt det var med ett djurhem som bara avlivar djur på det viset.

Fruktansvärt frustrerande att bli missförstådd och påhoppad på det sättet. Inte ens sajtvärden tyckte det var något konstigt med det.

Sånt ser man aldrig här och det är fruktansvärt skönt!

[_hsleiufhbtv]
0

#9 Jobbigt..
Nej, jag tycker GIF är den bästa djur-ifokussajten iaf :D inget blir liksom som det blir på andra ställen, allt är liksom lugnare här.. :)

ks.gerbil
0

jag tror faktiskt att jag alldrig har sett oss sjafsa uder perioden jag har varit medlem här :)

Minoth
0

De är härligt ^^

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[Tassy]
0

Kul att läsa Glad och jag håller med!

Jag är väl en av dom som kan vara ganska vass i tonen i vissa trådar, men det har alltid sin orsak.

[Jessica_91]
0

#13 Ja precis, i vissa fall så är det ju befogat att ha en vass ton kan jag tycka. När någon beter sig illa mot djuret eller mot de andra medlemmarna och vägrar ta till sig kritik, hur snällt man än lägger fram det i början.

Det jag stör mig på är när folk genast hoppar på andra. T.ex om någon visar en bild på sina gerbiler i en liten gallerbur. Då är det otroligt lätt (jag har själv säkert gjort det) att anta att gerbilerna bor permanent i buren och genast börja läxa upp personen att det inte alls är bra osv osv. Istället för att först fråga om det är gerbilernas permanenta bur.
Jag har sett diskutioner och kommentarer till bilder där det visar sig att buren bara varit tillfällig som sjukbur eller som transportbur.
Så det är ju alltid bättre att fråga först eller i alla fall ge konstruktiv kritik istället för "Du vet väl att det inte är bra för gerbiler med gallerbur?" eller "DU KAN JU INTE HA EN SÅN BUR, BRYR DU DIG INTE OM DINA GERBILER???"

Sen är det iofs småpotatis om man jämför med de andra iFokus sidorna där folk ibland verkar bli helt förbannade och omgående börjar med pajkastning O_o Inte sällan är det vuxna män och kvinnor också.

Kanske är vi gerbilfolk lite bättre helt enkelt hehe Tyst

[Tassy]
1

Eller så har vi lärt oss att pajkastning resulterar i att forumsaktiviteten går i botten och sajten nästan stupar haha Flört för nåt år sen var det inte alla gånger lika fin stämning. Dock har vi alltid klarat oss bättre än vissa andra sajter, huffa.

Wand
0

Nja, jag tycker ärligt talat att GiF är lika "illa" som övriga djursajter. Det uppkommer alltid dispyter, det är oundvikligt och oftast går det att reda ut, men jag själv känner inte längre någon glädje av att vara här. 
Finns dock fantastiskt trevliga och bra människar. ^_^

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Jessica_91]
0

#16 Tråkigt att du känner så, själv har jag inte lagt märke till något sånt Förvånad Visst blir det dispyter men går ju inte att jämföra med hur det ser ut ibland på några av de andra sidorna. Och ofta uppstår ju dessa dispyter när folk faktiskt inte tar hand om djuren ordentligt och vägrar ta åt sig kritik.

I alla fall känner jag så, du får gärna PM:a mig om det är någon speciell diskussion du tänker på. Glad

ks.gerbil
0

16# :( tycker du så? tycker faktiskt som 17#  :/ synd att du känner så :(

Minoth
0

Usch… Var inne och läste lite på Hundar.ifokus och kom och tänka på denna tråden. Kommer ALDRIG bli aktiv där känner jag. Fy… SÅ mycket tjafs! Så mycket bråk. 

Nej va glad jag är att vi är så snälla här <3

[_hsleiufhbtv]
0

#19 Instämmer helt! Massa bråk på den sajten..

GerbilerIF är utan tvekan den "snällaste" sajten enligt mig :D

ks.gerbil
0

en kompis hade för länge sedan två profiler och jag skrev till henne (på en vanlig tråd då jag inte visste vad medelanden va än) att man inte fick ha två st. för det var mot reglerna (snällt då, det va min kompis) så svarade hon nämen jess :P jag ska ;) så blev det massa tjafs om att jag inte behövde komma in på hundar IF och att jag inte skulle lägga mig i för att medarbetarna skulle fixa det m.m. och detta var inte på ett snällt sätt…

Minoth
0

#21 nej alltså när man läser där verkar många väldigt otrevliga… Känner mig inte direkt sugen att börja skriva där direkt

ks.gerbil
0

jo men jag ville bara skriva en sak som hade hänt mig…

[Jessica_91]
0

#21 Var det din kompis som började tjaffsa eller var det de andra medlemmarna?

ks.gerbil
0

24# dem andra på hundar iFokus..

[Jessica_91]
1

#25 Ne men fy vad onödigt och omoget att börja tjaffsa över det. 
Man får trösta sig med att folk som har en överdrivet vass ton på nätet ofta inte är så himla kaxiga egentligen, det är ett sätt för dem att känna sig tuffa. Vilket ju är ganska sorgligt egentligen Tyst.

Det är bara att ignorera dem och visa att man är bättre än så. Glad

ks.gerbil
0

jo det var det ända jag skrev sen skrev jag inget mer :P  det är sååå skönt att man t.o.m. kan typ en jätte "dum" fråga som alla vet och få snälla svar lixom utan att behövar höra men det där borde du väl veta?! m.m.