Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 1293 ggr
AndersJohnson
2012-02-07 20:18
0

Bebis-sömn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är bara en allmän undran, är inte orolig eller så, bara allmänt nyfiken på om nån av er vet hur mycket bebisgerbiler sover i allmänhet?

Mina är 7 veckor nu och väldigt aktiva när de är vakna, så här såg det ut igår tex Tungan ute Idag är den gången bortgrävd till förmån för nån mycket roligare gång de grävt i sitt tunnelsystem Tungan ute

Men de sover också ganska mycket, som sagt inget oroväckande, men antar att det är lite så med alla bebis/ungar? Var semesterhusse åt två kattungar ett par veckor i höstas och de sov rätt mycket mellan sina vilda stunder Tungan ute

ks.gerbil
2012-02-07 20:25
0

så söta Kyss jag vet allmänt inte hur det funkar med mina sov oxå lite mer som bebisar (innan de började förstå hur roligt det va med att vara en gnagstolle)  så jag tror inte det är något :) de äter och dricker som vanlig väl?

Gerbil-hemsidan hittar du R

AndersJohnson
2012-02-07 20:32
0

Ah, jag tror också att det är naturlig bebis-sömn Flört Jadå, de äter och dricker som vanligt och de är nyfikna och framåt när de är vakna, så jag är inte orolig så sett Glad

Hehe, ja jag misstänker också det: att så fort de börjar förstå det där med gnagandet så kommer de att vara ännu mer aktiva och vakna Tungan ute

Har inte hjärta att väcka dom när dom sover heller, så jag låter dom sova när dom sover Tungan ute

ks.gerbil
2012-02-07 20:37
0

min ena är typ helt borta XD när han inte har något att gnaga på sitter han på det högsta punkten i buren och tittar på mig som om han skulle protestera XD

AndersJohnson
2012-02-07 21:00
0

Haha xD Tur att jag har fri tillgång till kartongmaterial på mitt ena jobb då Tungan ute Börjar inse vad som kommer senare ;)

Anyway; Är det rätt att låta dom sova fullt ut när de sover eller bör man väcka dom emellan? Obestämd

ks.gerbil
2012-02-07 21:06
0

nä man ska inte vecka gerbilerna (eller det gör iallafall inte jag) men det gör ingenting om man råkar tappa något och dem vacknar lixom

AndersJohnson
2012-02-07 21:12
0

Ah, då gör jag rätt som låter dom sova i fred SkrattandeFlört