(K) Gerbilhonor
Hej! Jag söker 2 stycken gerbilhonor i Västra Götaland (helst i närheten av Göteborg)
Dom ska (helst) ha stamtavla/hästamningsbevis och komma från uppfödare eller privatperson (inte djuraffär/gossist)
Färgerna spelar inte så stor roll så länge dom har bra temperament.
Åldern ska vara under 1 år.
Pris diskuteras i PM
Har du 2 tjejer till mig? Skicka ett PM eller mejl till elsa.gran@hotmail.com
Om du kollar uppfödarlistan så ser du att du har 1 uppfödare i Göteborg (Tsunamis) och två stycken relativt nära. Tsunamis har ungar nu och Calypsos kommer få sin första kull i slutet av mars om jag inte minns fel. Vet inte när Myomorpha planerar sin första kull men det är väl relativt snart det med tror jag. 
Jag söker främst lite äldre honor, gärna 4-10 mån. Men jag ska kolla 
#2 Ah ja då tycker jag du ska maila Tsunamis och kolla om hon har några lite vuxnare honor till salu 
Det stämmer, första kullen väntas i slutet på mars och andra omkring en månad därefter.
Men om det inte är ungar du är ute efter, kolla med Tsunami's :)
#3 Det ska jag :) Tack för ditt engagemang!
#4 Det kan hända att jag bestämmer mig för att skaffa två ungar istället och då kontaktar jag dig :)
#6 Det får du göra :)
Ska dem bo ihop?
Har nog två honor under 1 år jag kan släppa. Dock är de ur olika burar dvs de sitter inte ihop.
MvH Tsunamis
#8 Ja tanken är att dom ska bo tillsammans…
Jag tänkte att om du hade tänkt använda båda i avel så kommer de ju ändå säras på, om du inte väljer att handpara en av dem det vill säga. Jag kan kika vad jag har i så fall är nog det jag kan erbjuda är en hona under 1 år + lillasyster nu 3 veckor leveransklar vid 6-8 veckors ålder beroende på utveckling.
MvH Tsunamis
#10 Jag skickar ett PM :)