Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 879 ggr
[CruellaDeVil]
0

Vilken färg är dessa?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tillfälligt fyra gerbiler hemma hos mig. Jag är ganska oinsatt i färgerna på dem. De andra två är dock lilac och red-eye honey men sen är det en far och en son som jag undrar över. Vad är de för färger?

Här är ungen

[CruellaDeVil]
0

Pappan

Anne.K
0

Ungen tycker jag ser ut som Black eyed white, om ögonen är svarta IRL också?

Den andra ser ut att vara Nutmeg.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Midgårds
0

Om man kollar på ungens nos så börjar den bli grå så det kan ju vara ett tecken på att den kommer få pointar eller bli helt grå så som i Silver nutmeg. Vet du vad mamman är för färg?

Ja pappan ser ju ut som en Nutmeg med väldigt mycket tipping (svarta hårstrån). :)

[CruellaDeVil]
0

#3 Tyvärr vet jag inte vad mamman är för färg. Ungens svans är ljust grå och det är korrekt att den är lite grå på nosen. Ögonen är inte röda iaf som på de två andra jag har hemma, på dem ser man ju klart och tydligt att ögonen är röda när man tar bild med blixt. På den här ungen blir pupillen lite rödare än övriga ögat då man tar med blixt. Lägger upp en bild där man ser det lite tydligare.

Jag tänkte själv nutmeg på pappan men har inte sett en så jämnt och mörkt tickad nutmeg tidigare. Jag tycker att han är jättefin!

Clariiz
0

Pappa nutmeg och ungen cappuccino eller BEW :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[CruellaDeVil]
0

Tack! Nu klarnar det! Underbart. Jag blir ju sugen på gerbiler själv här framöver. Pappan, eller ungen är tänkt som hane till en burmesehona.