Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 784 ggr
Smullis
0

Medarbetare

Vet inte om det är rätt sajt att fråga på, men här är ju alla så trevliga! :D Jag undrar hur vissa kan bli Medarbetare på en sajt. Är det en viss ålder? Hur blir man det? Tack!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

ks.gerbil
0

det undrar jag med Oskyldig åldern spelar väl igen roll? iallafall gör det det inte på barnens…

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Tassy]
0

Det är administratörerna som väljer Medarbetare.

ks.gerbil
0

hur funkar det då? måste man typ vara speciell duktig på något?

[Tassy]
0

Admin väljer precis de som de har lust att välja, så det är ju olika Flört

ks.gerbil
0

ok :)

Smullis
0

Vem är admin då? Hur bestäms denne? :)

[Tassy]
1

administratör är den som startar upp sajten, eller har fått ta över den. Ny admin väljs på samma sätt som medis. På denna sjat är det Solaika som har sajten just nu, men hon är inte grundaren.

Smullis
0

Okej tack så mycket ! Spelar åldern någon roll? Frågar man admin då, eller blir man själv frågad?

ks.gerbil
0

Lite ot men vem är grundaren?

deleteduser
0

#8 För att vara värd på en sajt måste man vara äldre än 18. Vet dock inte hur det är med Medarbetare.

[Jessica_91]
1

#8 Tror inte åldern spelar roll för att vara Medarbetare, det handlar nog mer om hur mogen och duktig man är och det har ju inte nödvändigtvis något med åldern att göra. En del 12-åringar beter sig som 16-åringar medan vissa 30-åringar beter sig som småbarn Tyst

#9 Jag är ganska säker på att en tjej som heter EmmaG här på iFokus startade GiF.

Smullis
0

#11 Hur duktig är man om man är duktig :P är det typ att man kan ALLT om gerbiler? Eller har en del kunskap? Du är ju Medarbetare, hur blev du det och vad var det som avgjordeatt du var duktig nog ? :)

[Jessica_91]
0

#12 Det vet jag inte riktigt. Nej absolut inte allt, jag kan i varje fall långt ifrån allt haha ^^.
De andra tyckte att jag var aktiv och relativt kunnig och hade potential så de frågade. Så jag antar att de frågar de som de anser skulle kunna passa som medarbetar, när de väl behöver fler Medarbetare.

Men det är olika, i en del forum (så kanske man gjort här på GiF också, jag har bara varit medlem sedan augusti) så gör sajtvärden en tråd där h*n efterlyser folk som vill bli Medarbetare. Glad

Smullis
0

#13 intressant ^^ okejdå, får väl nöja mig som medlem så länge :) hur många är det som är Medarbetare just nu och vad har man för rättigheter? Tack!

[Tassy]
2

Grundaren är en tjej som heter EmmaG här på iFokus.

Åldern har ej betydelse för Medarbetare, dock för Sajtvärd (18).

Stadardkrav många har är att man ska vara aktiv och välkänd medlem på sajten. Man ska ha något att bidra med i sin medarbetarroll, t.ex. mycket kunskap eller god förmåga att söka fakta och skriva. Man ska vara lämplig att ta itu med eventuella konflikter i diskussioner osv. Man ska även vara bra på det svenska språket om man ska skriva artiklar (önskemål ifrån iFokus skapare). Nu är inte dyslexi och annat modersmål ett hinder man främst ser på, utan det är snarare om man använder sig av "sms språk" och liknande.

Ofta så blir man handplockad av sajtvärden och får då veta det via PM eller liknande. Men det händer att man annonserar ut platser eller liknande, eller så frågar man helt enkelt värden om man kan få hjälpa till, samt talar om vad man kan erbjuda som Medarbetare för sajten. Det är lite som att söka jobb, fast inte så allvarligt som det låter. Flört

Jag tror jag klarade ut de flesta frågorna nu va? Glad

Smullis
0

#15 tack för den mycket välskrivna texten! Jag. Tror du fick med allt jag bad om :D tack ! ^^ kom På en till fråga: är man tvungen att själv äga gerbiler om man är Medarbetare? Lite nyfiken :) Hur blir jag medlem hör? :()

[Tassy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#15 Till höger finns en orange list, där klickar du för att bli medlem (se bild).

Nej, man måste inte äga gerbiler för att bli Medarbetare.

Smullis
1

Tack så mycket! Då är jag ju redan medlem! Så enkelt det var!!