När är era mest aktiva?
När under dygnet är era gerbiler som mest aktiva? Är de lika aktiva varje gång de är vakna?
Mina är vakna i perioder under hela dygnet, precis som de "ska" men runt 23-00 så börjar de vakna ordentligt och härjar som mest under den perioden.
Det är helt okej nu eftersom jag är arbetslös och i stort sett alltid är vaken vid den här tiden, jag brukar använda just den här tiden till att umgås med töserna eftersom de är som mest frammåt nu. Inte bara piggare men ofta verkar de modigare och är mer benägna att klättra upp på mig (förutom Lilly som klättrar upp på mig så fort hon får chansen oavsett tid på dygnet).
Dock tycker inte matte det är lika kul när hon lägger sig vid 1-2 och det är fullt hålligång i akvarierna haha! Vad skulle man göra utan öronproppar 
Håller med, oftast är det kvällskvisten som gäller här med ;)
Kvällstid även här! ;) Fast jag tycker bara grävande och allt oväsen dom håller är mysigt :)
Här med! ;)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Japp, 23 tiden is the shit för mina grabbar också. Eftersom att dom bor vid fotändan av min säng så är det bara mysigt att titta på när jag ska sova^^
För mina varierar det mycket. Men ofta är de som piggast vid 17-18 och sedan återigen vid 22-24. Underbart när man ska upp till skolan morgonen efter!
Som tur är har jag vant mig så det är bara pojkvännen som drabbas ;)
Hamsterns hjulspringade går mig dock på nerverna, eftersom det helt plötsligt kan böra gnissla trots att jag smörjer ofta.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
hahah jag var nära att döda min hamster en natt … nu har jag inga hamstrar längre och gerbilernas ljud stör mig inte alls :)
Dom är vid fotändan till min säng med
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
#6: Va?!?! Dödade du din hamster? ;P …. *skojjar bara* :P
Kan tänka mig att det kan bli en hel del liv från dom när dom håller på och röjjer (både hamstrar och gerbiler)…
Själv ska jag ha mina i vardagsrummet, men jag kanske blir sällskapssjuk och flyttar in dom i sovrummet jag med ;) Hahaha…. Man vet ju aldrig ;)
på morgonen brukar de vara lite mer aktiva vid 9:00 som känns lite dumt :P då jag vaknar vid 7 för att gå till skolan :P men de brukar vara mest aktiva vi 12.00 2.00…. men lite vid 16.00 oxå det känns bra då jag brukar vara hemma vid den tiden och det är då jag kan verkligen vara med dem ^^ dè brukar de vilja komma ut o börja komma o klättra mig som på deras språk betyder jag vill ut!!! *tänker* jo det var nog det :)
Mest på kvällen skulle jag tro. Hade några i sovrummet för många år sedan men kan inte ha det längre, jag blir tossig av ljudet!
MvH Tsunamis
Intressant att se att de flesta är som piggast på kvällen 
Jag är en sån som inte kan sova om det låter mycket och/eller oregelbundet. Typ regn är okej eftersom det hela tiden låter och öronen liksom vänjer sig vid det. Helt annan grej med *gnagelignagelinag.. tystnad… klirr klirr klirr från vattenflaskan.. tystnad… gnagelignagelignag..* haha!
Blev lite desperat ett tag eftersom jag inte kunde sova på nätterna pga oljudet. De öronproppar jag hade, typ skumgummiaktiga, gjorde att jag blev öm i öronen så de kunde jag inte ha varje natt. Fick åka till pappa ibland och stanna 2-3 nätter för att få sova ut (mamma tog hand om mat och vatten).
Men nu har jag hittat superbra öronproppar som är gjorda av vax, det är två små rosa bollar som man rullar runt i händerna lite för att värma upp dem och sen kan man forma dem som man vill. Mycket snällare mot mina öron ^^.
Här är det nu för övrigt fullt hålligång i alla tre akvarierna. 
#10 intressant det där, jag måste nog kolla upp sånna öronproppar. Just nu kan jag sova med ljudet från djuren men det är mest pga jag är så utmattad efter precis ha flyttat. Skulle nog vara bra att ha sånna proppar utifall att jag skulle behöva flytta in några i sovrummet.
MvH Tsunamis
Själv älskar jag ljudet av pysslande gerbiler (så länge de inte trycker in matskålen gång på gång in i glaset -.-) och somnar som en stock till det :) Tycker snarare att det känns tomt och ensamt när de inte låter.
Mina gerbiler är också som mest aktiva på natten och mitt på dagen, med några små tupplurar mellan de aktiva stunderna. Mest är det på kvällen där vid tio-tolv, då speciellt för den ena som har gjort det till sitt uppdrag de senaste kvällarna att försöka se hur många gånger han måste slå i huvudet i taket innan han lyckas smita igen
Ibland låter mina mer än andra gånger. Tycker dock att mina är aktiva hela dagarna, möjligtvis mer på natten än dagen men dom är uppe ändå hela dagen till och från.
Men det är på natten som gångarna byggs som mest!
As we speak har jag precis städat åt dom och möblerat om så i natt bli det mycket stök..!!!
Älskar morgonen efter man har städat hahah hela akvariumet upp och ner vänt och de ser ut som fan!
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Jag tror att mina är mest aktiva kvällar och nätter. Brukar oftast ge dem mat runt 10 på kvällen, så då är de lite extra pigga eftersom de väntar på att bli ompysslade.