Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 700 ggr
AnneN
0

Vattenflaska som inte släpper ut vattnet

Vet inte om det är fler som råkat ut för samma sak, men för säkerhets skull så skriver jag ut en liten varning här.

Köpte vattenflaskor av märket Trixie till mina gnagare (gerbiler & råttor), upptäckte efter ett tag att det levde om verkligt då gerbilerna skulle dricka och att de blev väldigt frenetiska, så gick och kollade flaskorna och blev inte alls glad då jag upptäckte att det inte kom något vatten ur dem.

Skakade om dem så det började komma vatten igen, men sedan var det samma visa åter igen inom bara någon minut.

De gamla flaskorna av samma märke har jag aldrig haft problem med, men med det nya utseendet så verkar de fungera dåligt! Misstänker att det kan vara för att röret är mindre sluttande på den nya och att det då blir typ luftbubblor i röret så det inte kommer vatten.

Så här ser den nya som jag vill varna för ut.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

deleteduser
0

Tack för varningen AnneN!

moawi
0

Det var ju himla dåligt! Tack för varningen!

Du har kollat så att det inte bara var spån som hade fastnat då? (Eller jag antar att det inte är så om det var likadant med flera stycken?)

AnneN
0

#2 Jodå jag har kollat, hade 3 likadana flaskor och alla 3 var det samma problem med.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

moawi
0

#3 Ja, då var det ju riktigt kasst. Tack igen för varningen!