gurkan ( jätte rolig lek )
Hej! jag tog en liten lek från kanin iFokus som går till så här: Det första man gör är att kasta ut gurkan, den som tar den först (eller skriver först)
får en gerbil bäretta om sig själv tillexempel: Hej jag är en gerbil på 6 månader och blev köpt av min snälla matte i från en dum djuraffär som inte hade koll på att min snälla gerbil mamma. ( man får självklart lägga upp en bild och skriva mycket längre ) sen kastar man gurkan och den som tar den först får bäretta ^.^ .
kastar ut gurkan nu ^.^
Hej!
Jag är en gerbil som snart fyller 3 år! Jag heter Sniff Bo JR Karlsson.
Jag köptes tillsammans med min vän från en djuraffär som tog bra hand om oss. Vi hade många kompisar i den buren, dock hade vi plast.
Jag är färgen silver nutmeg och min vän är black. Han heter Felix Bo JR Karlsson.
Just nu bor vi i ett 110 liters akvarium med en stor extrabur över med rör som leder mellan burarna. På buren över äter vi, och sandbadar, och så. Vi har en värmelampa i ett hörn som vi bara älskar!
Våran matte ger oss god vård varje dag. Det är roligt att få springa omkring på sängen. Ibland hälsar vi på hos mattes farmor.
Just nu vilar jag i min bur tillsammans med Felix. Han är för söt, han är några dagar yngre än mig!
Kastar ut gurkan
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
*hopp*
hejhej, jag heter shiro! jag är en av två gerbiler matte har hemma :) matte brukar skriva mer om min bror kiro.. men det tror jag är för hon kan lägga ut kort på honnom utan att han ser ut som en alien. men jag vet att att matte älskar mig lika mycke. nu fick jag matte att lämna över datorn till mig lite..jag är snart 7 mån. gammal red eyed honey boll som är mycke lugnare en sin bror som har mycke spring i benen och är en gnagstolle. jag brukar också gnaga lite när jag får chansen… jag älskar att gå i tunnlar om inte kiro gnager sönder dem före jag har hunnit göra något…. mamma har låvat att göra några i slöjden så att det tar lite längre tid att gnaga. jag älskar också vara ren, jag är alltid först att bada i den nya frächa sanden som mamma städar varrannan dag.. ibland får jag oxå en sand dusch det tror jag mamma tycker är roligt att titta på. här är en bild på mig! nu tackar jag för gurkan och matte får kasta iväg den efter att ha frågat en sak….
matte- jo jag har en fråga.. då jag har två gerbiler kan jag fånga gurkan igen? nu kastar jag iväg den… *swisch*