Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 679 ggr
ks.gerbil
0

driker mycke :/

det har börjat igår: kiro började dricka ganska mycke minst 4 gånger om dan han verkar oxå väldigt hungrig och äter väldgt mycke :/ han ganger inte så värst mycke heller.. hans bror är alltid brevid honnom med lixom framtassarna på honnom .. tror ni något är fel? jag ska hålla koll på honnom se om det går över :/

Gerbil-hemsidan hittar du R

AndersJohnson
0

Hur har det gått med Kiro? :/

ks.gerbil
0

han ser mycke bättre ut :) jag har nog gjort det lite värre en det låter :P han är lika gnagtokig som förr äter fortfarande ganska mycke men drickan ser oxå okej ut :) tror ni jag bara råkade se honnom dricka varje gång eller?

AndersJohnson
0

#2: Skönt att höra! GladGlad… Hehe, javisst kan det vara så att man råkar se dom dricka varje gång, men det är ju bra att du är vaksam på sånt. Skulle nog bli lika orolig jag, om inte ännu mer orolig än dig Tungan ute

southdakota
0

Hur gammal är han? Det kan ju i värsta fall vara diabetes, då blir de extra törstiga, men troligtvis så är det ingenting farligt alls. Glad

ks.gerbil
0

blir 7 mån. i februari.. jag va nog orolig så jag gjorde det värre än det är :P men om han har diabietes finns det speciella saker man kan titta på?

southdakota
0

Jag är inte så påläst om diabetes, men vad jag förstått så går gerbiler med diabetes ofta upp mycket i vikt, förutom att de dricker extremt mycket. Men din gerbil är så ung så jag tror nog att den är frisk och kry. Skrattande

ks.gerbil
0

ok vad bra :D jag kan hålla lite extra koll på vikten se om han går upp extra fort :)

Minoth
0

hur mycket är normalt egentligen?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

deleteduser
0

#8 En gerbil dricker sällan mer än 4 ml per dag. (om jag minns rätt) :)

[Jessica_91]
0

Mina kan stå ganska länge och dricka men de dricker å andra sidan bara runt 2 gånger/dygn (jag vaknar på natten/morgonen om de börjar dricka).

Minoth
0

Mina dricker också ungefär 2 gånger per dag. ibland 3. Då står dom rätt så länge

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ks.gerbil
0

Jag har läst att de dricker 10 m.l. Per dag

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Har du känt efter så det kommer vatten ur flaskan då? Så inte något spån eller liknande spärrat det. kan ju va att han va törstig men inte fick ut något, så han försökte dricka. Vem vet, det kanske löste sig själv. Men möjligheten finns ju. :)

ks.gerbil
0

det kanske det va… jag brukar känna varjemorgon men det kanske hände mitt på dagen… men nu verkar allt vara bra igen :D

[xDAMPBOBPSYKFALL]
0

Skönt! :)

ks.gerbil
0

japp det är det verkligen :)