Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 6696 ggr
Lullan1
0

Ålder?

Hur gamla blir Gerbiler? Har hört att de kan bli typ 2-4 år, stämmer det?

Det här är mina första Gerbiler så jag har ingen tidigare erfarenhet av hur gamla de kan bli.

EmmaG
0

Jag har hört allt från 3-4 år till 5-7år!
Jag lutar väl mer åt-3-4 år hållet iaf..
Mina 2 töser (som är mina första oxå) är ca 3 år nu

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Theo
1

Ja runt 4-5 år är väl det högsta. Min äldsta hane fyller 3 år i november. Hoppas att han vill vara med oss länge till.

Twister
0

Genomsnittet verkar vara 3-4, men har också hört om gerbiler som blivit 5-7 år!

[Maria-Gerbiler]
0

Egyptiska gerbiler blir i medelvärde 2-5 år, mina är 2 år gamla och är egyptiska. Så det beror ju på vilken gerbilart man har…

Lullan1
0

#4 Oj, det har jag ingen aning om… Generad

Cydonia
0

Jag har haft 5 gerbiler i mina dar, och den äldsta har blivit 5½ år! Men jag tror det är 3-4 år de brukar leva.

Tina-A
0

#6: Oj, 5½ verkar ganska gammal för en gerbil! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lullan1
0

Tjillevippen blev 3 år ganska exakt…

Cydonia
0

#7 Japp. Blev nästan lite orolig, liksom, var det något fel på råttan? :P

Sussi
0

Va? Blir inte gerbilen vanligtvis äldre än 3-4 år?

Min äldsta var 5 år och i god trim när han fick ny ägare. Tror nog att han lever ännu också.

dreamiz
0

Jag tycker också det verkar som att det vanligaste är 3-4 år. Mina äldsta jag har nu är 2½ så de är ju inte gamla än. Hade gerbiler för många år sedan, två honor, varav den ena blev 3 år o den andra 4.

soetare
0

Jag har tyvärr inte så stor koll på hur gamla mina är för att jag hade två hanar, en svart och en sandf. men den svarta dog tyvärr(det var något fel ända sen födseln)Gråter Så du köpte jag en liten unge till och dem respekterade varandra jätte bra men jag vet att den äldsta är mer än ett år och den yngsta kanske är ett halv år!<3

aaamandie
0

Jag har två stycken gerbiler, systrar, och båda är 5½ år gamla och väldigt pigga :) Den ena är lite tjock och lat men dom mår superb! :) Detta är då mongoliska gerbiler. :)