Vilken mat har ni?
Vilken mat ger ni era gerbiler? Är ni nöjda med den? Rekommenderar ni den till andra gerbilägare?:)
Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering
www.kristallens.wix.com/kristallens
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag har Gerbil Nature och har haft ända från början. Jag funderade på att börja blanda eget eftersom att så många andra gjorde det men det blev aldrig av. Senare så PM:ade jag en uppfödare och frågade om jag borde blanda i något i min Gerbil Nature och fick det här svaret:
"Gerbil nature är jättebra precis som det är!
Om du läser på den här sidan tex http://www.egerbil.com/gerbil_food_mixes#fats så står det lite om bland annat procenten proteiner, fetter mm som gerbiler behöver.
Och här http://www.versele-laga.com/nutri/nutrition/pages/Products/index.jsp?lng=3&mkt=11963&fam=224&ani=-1&ran=20644&pro=20711 kan du läsa om procentinnehållet i gerbil nature.
Den procent av protein, fett, aska och fibrer som gerbil nature innehåller är i princip exakt det som en gerbil behöver! Detta är mycket svårt att åstadkomma med ett foder man blandar själv.
Men, sen är det alltid så att du får se hur dina gerbiler mår. Är det nån som ändå inte håller vikten hade jag ställt in en skål med vetegroddar och hade jag haft en tjockis hade jag plockat bort solrosfröna + nötterna till den. Eller kanske prövat Gerri Gerbil eftersom det oxå är ett bra gerbilfoder och som jag har för mig inte har solrosfrö + nötter i."
Så jag väljer väl den lätta vägen helt enkelt, även om det säkert är dyrare än med en egen blandning. Jag känner mig bara lite för osäker för att blanda eget. När jag läser om egen blandad gerbil mat så är det ofta bara en lista på grejer man kan ha i men inga mått. Sen så går det ju att räkna ut själv hur många procent fett och protein ens blandning innehåller men jag är nöjd med Gerbil Nature och det verkar tjejerna vara också så jag fortsätter med det 
Okej! Jag kör med på Gerbil Nature, jag är också väldigt nöjd med det!
Hade nånting annat förut men jag kommer inte ihåg vad det hette men va inte helt nöjd och då provade jag Gerbil Nature istället och jag tänker inte byta!:)
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag blandar Pretty Pets, Gerbil Nature, Undulat/parakit mat, naturell müsli, doggy hundmat, mjau kattmat och vanlig gnagarblandning.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#3 oj de va många olika sorter! Gillar dom allt?
Sajtvärd på degus.ifokus
Jag har Gerbil Nature med. Blandar i lite hund-torrfoder med. Är helnöjd! 
Kanske ska testa de!
Sajtvärd på degus.ifokus
#4; Japp de äter allting med god aptit :)
Föredrar att blanda själv, gerbilerna älskar det stora urvalet, det blir billigare för mig och jag har fullkoll på vad de får i sig eftersom jag blandar själv.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag kör Gerbil nature, men funderar på att blanda ut med lite grejer själv som ex. musli, ärtplättar, torkad morot m.m. Jag trivs bra med Gerbil nature, men den är föbaskat dyr, speciellt när det blir fler gerbiler här, och då kommer jag kanske "späda ut" den lite. Men precis som Jessica_91 säger så vill jag helst inte blanda helt själv, för då har man ju ingen direkt koll på näringsvärdena.
Jag kör för tillfället med Hamster Crispy, det fungerar helt okej men är något för fett för gerbiler, mycket solrosfrön. Kanske inte förstahandsvalet men jag tycker ändå att det fungerar ganska bra. 
Jag har gerbil nature och dom ääälskar det! dom äter ALLT!
Fungerar hur bra som helst tycker jag.
Medarbetare på Burfåglar och Undulater