Spontanköp
Jag var på en ganska stor second hand-butik idag med mamma. Vi var ändå i närheten så vi bestämde oss för att kika in lite. Så hittar jag ett akvarium ståendes. 100 liter, snygg ram, inga repor eller sprickor, nytt silikon, inga algfläckar, rent och snyggt. Tillverkat i Sverige och bara osade kvalitet om det. Så tittar jag på priset. 225 kronor!
…och nu ser det ut så här i mitt rum.
Jag har ingenstans att ställa det sålänge då jag inte behöver det förrän till sommaren, och då får man vara lite kreativ 
Nåja, det känns väldigt gött i alla fall. Alltid lika kul och fynda. Dessutom går pengarna till välgörenhet, då det var en sån second hand-butik.
Fick med en bakgrund och en mangrove-rot också, så det blir toppen. Hela akvariet kostade ju nästan vad bara mangrove-roten var värd ;)
Riktigt snyggt! Tummen upp för din kreativitet ;)
#1 Haha, tack 
Men gud vilken tur du har, grattis till ditt fynd
Vad är det för motiv på bakgrunden? Ska nog ta och börja leta efter fina bakgrunder, akvariena blir ju väldigt mycket snyggare med en sådan ^^. Fick med ett till Lilly och Iris akvarium, ena sidan var "vanlig" akvariebakgrund men på andra sidan var det något sorts stenlandskap som passade väldigt bra!
#3 Tack :) Det var vanligt akvariemotiv med lite växter och så, men när man fyller på med spån och sånt så kommer det ju inte synas exakt, utan det blir väl mest lite trevliga gröna färger i bakgrunden.
Jag har sett att vissa haft typ öken-bakgrund, det vore ju passande och snyggt, men tyvärr har jag inte hittat någon än.
Wow, vilket kap! 
grattis till kapet!
#5 Ja, verkligen 
#6 Tack 
Inte lång tid kvar alls nu tills att akvariet får ett par invånare pga dina ändrade planer
Var det Ikaros och Theo som skulle flytta in dit eller?
#8 Hm, nä alltså planerna var redan ändrade när jag köpte detta ^^ När kullarna växt upp kommer det bli så här:
140-liters: Jean + dotter
112-liters: Sill + son
100-liters (detta): Ikaros + Theo eller unge ur kull
Sen har jag två samlor som extraburar :) Eller om Ikaros + Theo/unge får bo i en samla istället eftersom de är lite större (men visserligen fulare), men får se.
Men det blir planerad inflyttning till sommaren fortfarande, när ungarna är stora.
#9 Ah juste juste nu är jag med igen haha