Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 455 ggr
Smullis
0

Frågor om avel och sådant

hej! Jag undrar lite om avel och uppfödning: Hur ligger dagens läge till när det gäller uppfödare? Börjar dom bli färre nu? Vad är det egentligen som avgör hur en bra uppfödare är? Måste en uppfödare kunna allt om genetik eller krävs bara grundläggande? Kan vem som helst bli en bra uppfödare? Hur könsbestämmer man bebisar och i vilken ålder går det tidigast? Kan komma Med fler frågor som kommentarer också : Jag har absolut inga planer för att bli uppfödare. Jag har planer för att till slut ha lärt mig så mycket om gerbiler som möjligt bara :D

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

moawi
0

Gerbiluppfödare har det väl aldrig kryllat av direkt kanske. De senaste åren har många lagt ner, men nu verkar det vara fler på gång igen, (bl.a. jag själv ^^).

Hm… bra fråga. För mig handlar det mycket om erfarenhet, kunskap, mognad och seriositet. Och att man har goda mål och syften, samt brinner för det man håller på med.

Måste och måste… Men jag skulle nog säga att det bör man kunna. Det är trots allt inte så mycket tid man behöver lägga ner för att lära sig det, och det är tid jag tycker att man kan lägga ner om man ändå ska hålla på med avel.

Hm, tja… Nej, alltså… Det beror väl på hur mycket tid man väljer att lägga ner på att lära sig, hur intresserad man är. För alla kan lära sig, så länge man vill och lägger ner tid!

Det finns en artikel på gif om könsbestämning… nu hittar jag den inte bara för det… Jag lägger upp den när jag hittat den :)

Smullis
0

Tack du!

Skönt att uppfödare börjar komma fram igen! Har du en hemsida? :)

moawi
0
Smullis
0

ojoj tack :D

moawi
0

#2 och #4 Så lite så!

Japp, www.calypsosgerbiluppfodning.n.nu
Bara att kika om du vill :)

Smullis
0

Jaså, är det du som är calypso?! Det visste jag inte :D

Kan hända att jag köper hem någon gerbil från dig i framtiden. Har två hanar hemma som blir 3 år i februari. Snälla små gubbar :)

moawi
0

#6 Ja det är jag det :) Har du sett mig på zoonen kanske? (Du kan svara på pm så slipper du OT i tråden).