Invigning av nya SAMLA-lådan :D
Hej igen allihopa :) Nu är jag precis klar med killarnas nya hem, det blev en 130-liters SAMLA-låda =) De trivs som fisken i vattnet ;)
Det tog lång tid att fixa ett hål i locket som nätet skulle sitta i, borra borra borra… Det blev inte snyggt i vart fall, fast huvudsaken är ju att gerbisarna får luft X) Men nu är det klart iallafall och grabbarna har flyttat in, de busar omkring som aldrig förr :) Blev rätt nöjd själv också ;)

Sådär ja :) Vad tycks?
Ser jättefint ut :) Fiffigt hemmamek med vattenflaskan :)
Jätte snyggt ^^ (LKocket är ett undantag, får man det snyggt så är man ett proffs) :)
#5: Tack :) Ja vattenflaskan har många problem med i akvarium och liknande, glad att jag hade ett par sugproppar hemma ^^
#6: Man tackar =) Jo jag märkte det ^^ Det var skitjobbigt att borra ut en ruta ut plasten, så det blev inte så jämt och fint, och sen 3 kilo silvertejp gör det inte snyggare direkt :P
Köpte "lite" spån också, 9 paket ;) (det är bara 6 st på bilden som ni ser..)

vad kostar en sån där samla låda ? :)
#9 strax över hundringen för största :)
#9: Min kostade 129:- Och locket tillkommer på 40:- :)

det blev ju väldigt bra ändå!
#12 Tack :)

Blev jättebra tycker jag=)
#14. Tack tack =) Det tycker killarna med ;)

okej :)….det blev fint :)
Tack :)
Blev supersnyggt! :)
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Hihi, tack! :) Självklart är det inte lika fint nu, då grabbarna har hjälpt till att inreda, som vanligt ;) Men det är ju inte jag som bor där, så det är upp till dem =P Det enda jag kan göra är att se till så det finns nåt "över ytan" som de kan gnaga på, gräva upp matskålen och se till så att de inte gräver över vattenflaskan. Känner mig så taskig om jag ska ha sönder deras fina gångar :)

jätte-fint har, städat buren idag och dom fixar till den så att den blir"burttrevlig" !!!!!
Då är jag inte ensam då ^^
En fundering, hur stor bur bör man ha om man ska ha tre killar tillsammans? :)
samla lådan är mer än nog så att säga :) Vet inte exakt måtten, men har tre killar i min samla
#23: Ohh, hihi, bli inte förvånad om jag har tre gerbilpojkar snart! :D
#24 va roligt ;)
jaa det tycker jag med :D

Så där ska jag också göra när jag får min gerbilpojkar till hösten :D
#27: vad kul! =) Det är verkligen en bra lösning enligt mig ;)
Grabbarna trivs så det smäller om det, de är så glada och nöjda så :) De har byggt världens underjordiska tunnelsystem ^^ Hihi, intressant att sitta och kolla på dem när de gräver omkring :)

#28 Tyker jag också :)
En liten fråga bara vart kan man köpa sånt nät du har i locket???
#8 Är det några kemikalier eller järn i blästersanden?
Fungerar det bra?
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#32 Okej, heter den något annat? ;) Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#34 Tack! Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se