egna hemmabygda bur
Jag är rätt ny på detta med gerbiler.
men jag kan säga att jag är fast!!!!
Vilka härliga roliga djur!
Maja som är på bilden är ett riktigt matvrak.
från att ha varit livrädda när dom kom till att klättra upp i min hand är fantastiskt tycker jag!
jag har snickrat ihop en egen bur. botten är en "riktig" gerbilbur som jag tagit väck gallret på och ovanpå den har jag lagt på en skiva som jag sågat ut ett lock på, ovanpå där har jag satt tre stycken lådor med nät. dom verkar trivas i den och jag har byggt en ställning av ved som dom kan klättra på.
bilder kommer inom kort.
jag har inget lock på för dom har inte visat nåt intresse att rymma än :-)
Hoppas de inte gnager för mycket på gallret bara. Det kan få skavsår på nosen av de. Annars verkar det toppen! :)
de gnager inget på gallret och heller inget på skivan som jag har. :-)
Låter intressant, ska bli kul att se bilder ^^.
En fråga, hur stora är maskorna i gallret?
Har nämligen exakt sånt nät som jag tänkte ha som galler i taket till mina gerbiler, men är lite orolig att dom klämmer sig ut…
Jätte kul med fler bilder 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Linnea, jag är inte helt hundra på det men kan 18 mm stämma??
det var det minsta jag hittade.
Mina busungar har inte klämt sig igenom förutom stuckit ut nosen när godis vankas :-)
Dom har bara klättrat ett fåtal gånger på nätet och det är när jag har släppt in dom i buren utan nåt att klättra på, annars rör dom aldrig nätet.
#5 Okej, så det funkar alltså med det gallret? Finns det några nackdelar med det enligt dig? :) Hälsningar Linnea www.svartkanin.blogg.se
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
jäkligt vassa kanter när man håller på med nätet :-)
annars inga…men jag kan ju bara tala för mina gerbiler :-)
Har de grävmöjligheter i buren? kan de gräva sina tunnlar och sånt? :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
ja, där nere är det en plastbur där dom kan gräva för fullt… syns bara inte på bilden.
har rätt mycket spån och lägger ner lite av varje därnere, äggkartong med hål i, träbitar, nån glasskål osv.