Rätt sorts müsli?
Hejsan :)
Jag har bestämt mig för att köra på följande kombination av torrmat till mina kommande gerbiler:
2/4 Gerbile Nature, 1/4 Pretty Pets och 1/4 osötad müsli.
Det var lättare sagt att hitta en bra sort müsli i ICA-butiken. En snårig djungel av alla möjliga sorters varianter med och utan frukter, med och utan rostade saker (socker), med och utan solrosfrön….
Vad välja? *förvirrad*… Vilka sorters müsli använder ni?
Jag använder ICA's egen. Finns i alla fall på ICA Maxi.
Det är en vit & blå förpackning.
Naturell müsli.
Men kan tänka mig att det funkar med vilket naturell müsli som helst.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Åh, tack så jättemycket! :) Bra med nåt förslag i all denna djungel av valmöjligheter… Det var nästan bättre förr :P Haha….
Tog ett bra tag också innan jag lyckades bestämma mig för huvudbasfodret Gerbile Nature också… Huh, inte lätt det här ;)
Men tack för tipset iaf! ;)
Huuuh… Ja, jösses liv :P Det där vågar jag mig inte på… Vågar inte chansa med sånt, för då vet jag inte hur mycket av varje del de får i sig :O …
Likadant med huvudbasfodret; vågar mig inte på att blanda ihop själv, av rädsla för att de inte får alla näringsämnen de behöver ;P
men om du inte vågar chansa så ska du veta att gerbil nature är jätte bra utan andra grejer inblandade :) jag har det så :) det är bara att ta bort "godiset" (solrosfrön pumpafrön och jordnötter) för det kan du ge från handen så kan du vara säker att de båda får i sig :)
Wooohooo :) Känns skönt att veta att jag har valt rätt foder iaf :D
Beställde det idag på nätet från den danska sidan ;) Tackar för alla tipsen ^^ :D
ja gerbil nature är den ända bra gerbil foder som är redan packat med allt :P de andra innehåller inte rätt grejer :/ så ska du bara ha det eller ska du köra på blandningen?
ibland ger jag en mini blandad bufe med egen blandad musli havre och lite grönsaker.. m.m. de typ står där i "timmar" o äter XD fast sen blir det få gosis resten av veckan :P lite OT men :P
Okej :) Det låter ju riktigt bra…. Jag tror att det blir blandningen med müsli & Pretty Pets så här ibörjan…. Får se hur jag gör framöver ;)
Ah, ingen fara med OT :P KLart att det blir olika "buffér" ibland här med, typ mjukmat några ggr i veckan och lite olika extra saker man kan ge dom :) Men det är huvudbasfodret och müslin som jag oroat mit lite för…. Känns bra att jag verkar ha valt rätt kombinationer iaf ;)
Hehe… menar såklart blandningen Gerbile Nature/müsli/Pretty Pets ;P
Tror att det blir bra det här :) Längtar som tuuuusan nu…. :P
Jag blandar själv Gerbil Nature, pretty Pets, Naturell müsli, gnagarblandning, fågelfrön och hundmat. Brukar slänga i lite kattmat också. :)
Mina går jättebra på det.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Höhö… Det verkar som att de kommer att äta nyttigare än vad jag gör ;P
#13: Åh… Tackar! :D:D … Beräknad ankomst för de små liven är i mitten/slutet av nästa vecka… Inte bestämt dag för hämtning än, men är sååååå pirrig här nu :P Kommer bli hur grymt som helst ;)
Hade en gerbil när jag var liten (ja, tyvärr bara en, för man visste inte bättre på den tiden :P) … Men den var verkligen underbar, så jag vet ju hur fantastiska dessa varelser är ;)