2 gerbilhonor till salu - gärna till barn
Valhalla's Surprise, polar fox, hona (på bilden)
Orion's Alexa, vittecknad ivory cream, hona
Otroligt snälla tjejer som är vuxna och väl hanterade. Nafsar/bits självfallet inte och är lätta att ta upp från buren. Särskilt Surprise, som kommer fram så fort något händer!
Jag tror att de skulle passa mycket bra till en barnfamilj eftersom de är med på det mesta, allt från agility till mys i soffan.
Det finns möjlighet att komma hit och hälsa på innan ni bestämmer er för något.
Säljes tillsammans med:
Akvarium (100x40) och tillhörande bänk (nypris ca 4000kr)
Transportbur
Vattenflaska
Sandskål
Keramikgrotta (nypris ca 300kr)
Agilitytunnel (+alla fler hinder som jag kan hitta)
Handsprit
Samt den mat, sand, hö och liknande som kan tänkas finnas över.
Pris: 1500kr
Skicka ett pm vid intresse!
Vilka fina!
Varför säljer du dom?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Var finns dom?
#7 Jag har fött upp sedan 2005 under namnet Orion's. Lade sedan ner min uppfödning på grund av många anledningar, främst för att jag vill lägga min tid och energi på mina studier. Båda gerbilerna är från mina linjer, 5:e generationen.
De gerbiler jag hade kvar när jag la ner skulle egentligen få stanna, men sen visade det sig att min hund (schäfer) som redan är allergisk mot typ allt även är allergisk mot damm. Jag vill att mina gerbiler ska fortsätta få ha spån att gräva i och det går inte nu. Av den anledningen har jag bestämt mig för att sälja allihopa.
#8 I Jakobsberg norr om Stockholm.
Jaså! Vad hette din uppfödning? Det är många som lägger ner nu tråkigt nog. Synd att din hund nu visade allergi för spånet. Hoppas du säljer gerbilerna till en pålitlig person.
#10 Orion's sa hon ju 
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se
#10 Jo, fast nu hade jag ju uppfödningen i 5 år och jag har haft gerbiler i 10 år… så ibland måste man kunna gå vidare i livet också. 
Oj märkte inte att du redan skrivit det :P #12 jo det är ju faktiskt sant.. började bara få för mig att undra lite :)
vill köpa 2 tjejer. men hitar inga i skåne eller nära helsingborg vet ni nån :D har haft alla slaks djur så e van :D har haft gerbiler inan dom blev 4 år :/ men vet ni nån :D svara så e ni snälla mvh jonna:D
#13 Visst finns det en hel del som börjar och slutar inom ett år. Det har jag alltid funnit ganska irriterande eftersom det i sånt fall bara handlar om "produktion" av bebisar utan en chans att nå något avelsmål.
Men jag tror också att de flesta av oss uppfödare börjar som tonåringar. Efter några år när man är vuxen så blir det mycket annat som händer och studerna kan bli tuffare, man kanske jobbar mycket, kanske vill bilda familj, resa eller vad som helst. Jag har inte ens hälften av så mycket tid nu som jag hade för några år sedan.
#14 Om du inte ska hålla dig till trådens ämne så kanske det är bättre att du startar en egen tråd? Alternativt att du tittar igenom annonser här, på zoonen och på blocket. Eller kontaktar en förening så kan de hjälpa dig vidare.
#15 så rätt. Man måste kunnna hjda sig när det gäller att avla med djur. Det ör ju inte något man bara gör, utan man måste ha ett syfte med det. Skulle självklart vara jättekul att testa på livet som uppfödare i några år, men det får nog bli om ett tag och bara ifall det brister på seriösa uppfödare. Hoppas som sagt att du får sålt dina gerbiler!