Ger ni insekter till gerbilerna?
Någon som testat att ge insekter till sina gerbiler? Vilka sorter? Någon sort som var mer eller mindre uppskattad? Vart fick ni dessa ifrån?
Själv har jag inte testat men Iris fick en gång tag på något bevingat kryp som spatserade runt i godan ro på golvet, var tydligen smaskens!

Vet att det finns att köpa tex syrsor, mm på djuraffärerna men har aldrig köpt några.
Däremot så har en av gerbilerna lyckats fånga en fluga som vågat sig in i akvariumet
var riktigt kul att se den jakten!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har inte testat annat än en daggmask för hundra år sedan (gick i grundskolan, hehe). Det var inte poppis. Annars hade jag en gerbil som hoppade och tog flugor 
För ett tag sedan såg jag den här maten på zooplus och tänkte att den verkar ju toppen: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/gnaver_smaadyr_foder/mus_gerbil_foder/bunny/260451 Men sen måste jag erkänna att de torkade insekterna äcklade mig, så jag skulle inte köpa det till mina egna gerbiler ^^
Jag vet att det är ju för deras skull, men nej asså… Tänk om man råkar tappa en i knät på sig själv eller nåt *ryser*
Men jag kan tänka mig att ge mjölmaskar ibland, som ett tillskott. Bara jag slipper ta i dem ^^ Det blir väl kanske att jag köper lite när det blir en dräktig hona här hemma.
Jag har gav mina gerbiler en fluga en gång, Glenn ÄLSKADE den, Puck dissade den ;)
Jag har gett mjölmask och mjölmaskbaggar. djuräffarer har olika insekter.
Sen har jag även gett mycket torkade insekter, och de har varit allt ifrån baggar till maskar och flygor osv.
CLAUS FODER heter det. innehåller även torkad fisk
detta är inte som andra insektsfoder där de är en gegga. Detta är hela bitar.
ska testa att ge syrsa eller liten kackis nån dag
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
Jag funderar på om jag kanske ska testa det ändå. När man ger levande, blir inte insekterna stressade och får plågsamma bett innan de blir uppätna? Liksom att gerbilen inte tar huvudet först?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#6 jag tror inte insekterna hinner märka nått. Gerbilen har svalt den på en halv sekund så det behöver du nog inte oroa dig för.
Okej. Men mina gerbiler tar en tugga och tuggar på den i ca 5-15 sek. Kommer de inte göra likadant med insekterna?
#8 Nä, så fort dom fått tag på insekten huggen dom och då är den död. Men sen när den väl är död kan det hända att gerbilerna tuggar på den ett par sekunder.
Har gett det nån gång innan och gerbiler är riktigt läskigt snabba på att grabba tag i dem och hugga & knastra i sig dem fort 
MvH Tsunamis
Syrsor, mjölmaskar m.m finns på vissa djuraffärer.
Kej vad bra
Har aldrig gett och kommer nog aldrig göra heller.. (a)
Man behöver ju ha uppfödning av dom då också för att veta att även insekterna haft ett bra liv innan matdags. Skulle iof vara rätt skoj att sköta om dom. Man blir så stolt efteråt! Hur gör ni när ni ger era gerbiler levande? Hur föder ni upp/ får tag på väl sunda djur? Tack!