Tips på bur!
Begagnade akvarium på blocket är det bästa :) Även den största SAMLA-lådan från IKEA är bra om du vill ha något lite billigare.
Akvarium går ofta att hitta billigt om de t.ex. inte är vattentäta. Det har ju ingen betydelse om man ska ha smådjur i.
http://gerbiler.ifokus.se/articles/4d715585b9cb46221d066b03-sa-har-kan-vi-bo#articles-1
Där kan du läsa lite mer om olika sorters burar som passar gerbiler.
Dock håller jag med #1 om att ett stort akvarium är det bästa och snyggaste för den delen. Vill man köpa helt nytt så går det naturligtvis att göra det men man kan få ett fint begagnat akvarium väldigt billigt på blocket om man håller ögonen öppna 
Du kan även kika på akvariefiskifokus, reptilerifokus samt djurannonserifokus ^^.
Men som #1 sa så funkar den störtsa SAMLA lådan jätte bra också!
måste bara fråga, om man skulle ha gerbiler i ett akvarium skulle man kunna göra en liten typ räkburk och snygga till den så den ser ut som en sten fast med ett djup ner där man kan ha vatten? eller är gerbiler känsliga och får inte bada? :)
Man ska inte ge dom plast, och nej, gerbiler ska inte ha vatten 
okej, för det lät som en ganska kul idée men kanske passar råttor bättre ;)
Ja lät som en väldigt kul idé men som sagt inte för gerbiler ^^. De kan bli förkylda och få lunginflammation om de inte torkar ordentligt och risken finns att deras naturliga doft försvinner när de badat vilket kan förvirra burkompisen och i värsta fall leda till bråk. Gerbiler identifierar nämligen varandra genom doft.
Sen tror jag inte att gerbiler skulle vilja bada även om de fick chansen. Eftersom de är ökenlevande djur så har de nog inte det "i sig". 
Jodå, en jättebra idé. Men gerbiler är ganska otacksamma varelser när det gäller fina saker ;) Jag vet inte mycket om råttor men det är möjligt att det funkar bra 
Kan nämna att mina killar har fått bada och de gillar det väldigt mycket. Har fått leka i badkaret tillsammans med 1-2 cm ljummet vatten. Torkade dem ordentligt i en handduk efter åt och de var väldigt nöjda.
Men sen är jag inte säker på att de vet om att de är ökendjur de är nämligen inte förtjusta i att sandbada. Sandduscha gillas däremot ^^ SÅ när jag häller ner sanden i skålen då står de där och trivs 
#8 Du visste säkert inte det men det är verkligen inte bra att bada sina gerbiler så det är bäst att du inte gör om det!
http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4d713b39b9cb4622270522fd-bada-gerbiler
#8 de blir förkylda alldeles för lätt så jag råder dig att inte bada dem något mer. De kräver inte bad utan kan hålla sin päls ren själva. Om inte annat så kan de drabbas av panik och bli stressade av vatten.
MvH Tsunamis
#8 som tidigare skribenter redan sagt så ska man inte bada gerbiler i vatten. Så även jag råder dig till att inte göra det något mer. Gerbiler sandbadar för att hålla sig rena. Och det kan som redan sagt bli förkylda väldigt lätt.
Så för gerbilernas skull hoppas jag du tar lärdom av detta och slutar blöta ner dom :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Tack för eran oro, men mina killar tycker verkligen om att bada. De har "spunnit" i vattnet och jag ser verkligen till att de håller sig varma. Detta är såklart inget jag uppmanar andra att göra men mina två vet inte om att de är gerbiler skulle jag tro. Men som sagt tack för eran oro.
#12 Även fast dom tycker om det så är det inte bra för deras hälsa!