Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 2485 ggr
Tsunamis
1

1 ungdjur + kullar lev klara januari (Göteborg)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har lite gerbiler till salu som kommer vara leveransklara i mitten och slutet av januari. Det går bra att maila eller PMa intresse redan nu. Jag finns i Göteborg, kan tidvis hjälpa till med transport men ser helst att du sköter den biten.

Djuren säljs två och två om inte annan gerbil finns i hemmet. De säljes vid minst 6 veckors ålder handtama, avmaskade, reggade och med stamtavla & liten matpåse. Har du intresse för avel så har jag krav på erfarenhet och att du meddelar mig så kan jag hjälpa till med tips och råd om huruvida individen lämpar sig för att avlas på.

Min email: tsunamis.gerbiler@gmail.com

Ungdjur
Född 110724 hona e: T. Onyx, Black u: T. Zecora, Slate Patched
Zoega, Blå Patched (säljes ihop med syster ur kullen 5/12)

Kullar

4
Född 20/12 e: T. Totoro, Black Eyed White u: T. Spjut, Black Patched
3st. Väntade färger agouti, black och i vittecknat. Säljes bara till sällskap.

3
Född 19/12 e: Orion's Hjortron, R.Ö Mold u: Smulan's Gunni, Red Eyed Honey
6st. Väntade färger Red Eyed Honey, ev Apricot och Saffron. Två är eventuellt redan tingade.

2
Född 7/12 e: Orion's Super Mario, Nutmeg u: Orion's Vilda, R.Ö Mold
Finns 1 Polar Fox hane kvar att tinga och eventuellt 1 Polar Fox hona.

1
Född 5/12 e: T. Onyx, Black u: T. Zecora, Slate Patched
Finns 1 Nutmeg Patched hona kvar att tinga, säljes enbart till sällskap.

Bilder på ungarna kan du hitta i mitt galleri som ligger här. Det uppdateras kontinuerligt.

MvH  Tsunamis

l0n3wolf89
0

Jag är intresserad av en unge!!!
Jobbar på Djurmagazinet i Borås och vi fick in en hane i veckan, som blivit biten på förra stället, så han är ensam i sin bur.

Jag har planer på att ta hem honom, och skulle vilja ha sällskap till honom. Vi har andra hanar och honor, vuxna, men jag tror att en unge skulle funka bättre.

Har du någon unge som jag skulle få köpa?
Skicka meddelande till mig här!!!

Mvh Mari.S

Tsunamis
0

Mari, jag svarade på ditt mail!

MvH  Tsunamis

klona
0

En liten undran, vi som har 2 ifrån djuraffär födda i slutet av oktober. Som inte är duktiga på att gräva gångar eller bada i sanden (de gräver och har sanden som toalett) om vi skulle fixa en kompis till, de är hanar skulle den nya kunna lära dem eller det är omöjligt? De är bröder skulle de tillåta en ny att komma in till dem?

[Jessica_91]
0

#3 Det kan vara väldigt svårt att släppa ihop en nykomling, även om det är en unge, till en etablerad grupp. 
En kille här på GiF försökte för ett par månader sedan, iofs var både hans två hanar och den nya hanen 3 månader, men de två hade ihjäl den nya :/ 

Det finns väl en chans att det går men det är en onödig risk att ta enligt mig i alla fall. Har ni otur så börjar era två första gerbiler bråka och så har ni plötsligt 2 burar (eller 3 om ingen av dem går ihop med ungen).

klona
0

Gissade att det var svårt. Men man vill ju att de ska må bra och då far tankarna runt och man funderar… Vi får nöja oss och köpa "riktiga" från uppfödare nästa gång.

Tsunamis
1

Två hanar och två honor finns kvar till salu ur kull 4 (G-kullen!)

Ögonen är inte fullt så lysande röda utan mer mörkröda, det är blixten som gör dem så ljusa.

MvH  Tsunamis

Tsunamis
1

Bild 2

MvH  Tsunamis

berthsjo
0

Hejsan!

Jag har skickat mail till dig ang. dem två sista honorna :)

Med varma hälsningar
Erika