Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 2385 ggr
vickis
0

vilken är favoriten??

hejsan!!

tänkte bara undra vad folk ger sina gerbiler som godis??

godis brukar jag bara ge en gång i veckan!

då brukar de få:

popcorn, majs, youghurt,äpple med mera??:)

atraxy
0

Mina får i regel mandelspån och solrosfrön just nu för det är det jag har hemma. =) Lite då och då får dom någon fröboll också.

Neoos
0

Torkad frukt är något dom skulle kunna dö för så det får dom ibland ;)

[Tassy]
0

vetegroddar är favvisen här.

cecilia34
0

#3 ja , det är nåt magiskt med det , alla dyker på det när man ger det .      Skrattande

solrosfrön med skal är nog mest poppis bland annat godis

atraxy
0

#3 #4 Mina ena är också helt tokig i vetegroddar men min kunde inte va mer ointresserad av det. =)

Nicolina
0

I princip alla möjliga olika sorters grönsaker och frukter, plus allt ni andra redan har räknat upp. De äter tom barngröt och barnmat på burk. Favorit är också det gula äggpulvret man kan köpa i djuraffärer. Mina är ena riktiga små matvrak som stoppar i sig det mesta = )

Fast mina får inte detta som godis, utan de får något extra varje dag då jag ändå matar mina guldhamstrar, så gerbilerna får samma sak fast i mindre mängd då de blir så tjocka annars.

Solaika
0

absoluta favoriten här hemma är hallon. Färska hallon. De blir som galna :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

southdakota
0

Mina älskar jordgubbar, barnmat (helst sorten pasta med kyckling), äggpulver, olika sorters groddar, nötter, solrosfrön…! Glad

zanrio
0

Mina bara älskar havregryn!;D

Novan
0

Mina älskar solrosfrön, har testat med gurka,morot, torkad aprikos, annan torkad frukt, äpple m.m men de så mycket tittar inte åt det. Solrosfrön som gäller här! :D

deleteduser
0

Pumpafrön är favoriten hos mina killar :)

ks.gerbil
0

pumpafrön här med och barnmat.. helst äple och jordgubbar :) och jag ger mina godis varje dag :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Clariiz
0

Hos mig får de i stort sätt bara solrosfrön & torkad banan som godis :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Jessica_91]
0

Solrosfrön, jordnötter och pumpafrön ges som godis här (oftast belöning för att ha kommit upp i handen eller gjort ett trick). Torkad frukt tycker mina äldsta två damer om så det funkar också, de andra tycker inte om det tillräckligt mycket för att det ska vara godis.

Ibland blir det lite valnöt eller mandel också. Nötter funkar i stort sett alltid Skrattande

Har läst att många uppskattar vetegroddar så det ska jag ta och testa. Har tänkt det länge men får inte riktigt tummen ur Flört

ks.gerbil
0

a det hade jag glömt vetegroddar gillas här med, mandel och torkad frukt

ks.gerbil
0

kan man verkligen ge popcorn? bara frågar för att se om jag kan prova ge till mina :)

AnneN
0

#16 Ja osaltade popcorn kan man ge, det är ju bara poppat majs.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ks.gerbil
0

okidoki! tänk dig typ att man sittert och tittar på film med popcorn i handen och så "sitter" gerbilerna brevid med små små popcorn i tassarna ^^ det va min vision av det ;)

AnneN
0

#18 Haha, hade ju inte varit helt fel, bara man ser till att ha osaltade popcorn till dem Flört

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

CatchFatch
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det faktiskt ärtplattor som går först! Sen tror jag att det är vanligt hö, pumpafrön och russin.. I den ordningen.

Ni ser till exempel på bilden vad hane, Eagle, föredrog under natten ;)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

CatchFatch
0

Just ja, Knäckebröd kommer efter ärtplattor!

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[Tassy]
0

#18 Det ahr jag gjort ett antal gånger med mina Flört

Andris
0

Kan man ge popcorn till gerbiler ? :o

moawi
0

Se #16 t.om. #19 Glad

ks.gerbil
0

haha… nästa gång jag tittar på film med kompisar ska de oxå få, det är ju bara att köpa osaltade och salta dem sen :D

22# gillade dem det?

[Tassy]
0

mina är helt tokiga i popcorn Skrattande

[_hsleiufhbtv]
0

Minas favorit är som ovan, popcorn men även blåbär och färsk persilja! Då äts det vääääldigt snabbt Flört

[Jessica_91]
0

Mina fick testa kikärtor för ett par dagar sedan och OJ vad gott det verkade vara! Till och med Lea och Pandora ville ha. Däremot inte Ciara eller Gimli Tungan ute

[_hsleiufhbtv]
0

Oh kikärtor måste jag prova :D