Akvarium säljes, Göteborg
Pga flytt så skulle det vara bra om jag kunde bli av med ett akvarium. Det är tidigare använt till gerbiler men har stått i mitt förråd i säkert ett år nu. Vill minnas att det är ungefär 70 liter men kan ta mer exakta mått på det + bild när jag kommer hem från jobbet. Vill man ha det till fiskar så ska det också gå bra bara man tätar det igen med ny silikon.
Det är helt utan skador + har en bred aluminiumlist runt om. Har även en liten extralist i aluminium på ena långsidan på ovansidan eftersom det här akvariet + en del andra kommer från en djuraffär från början. Där har de stått i en stor ställning med skjutdörrar för att gömma toppglaset.
Säljes för 100:- och jag kan 'eventuellt' transportera det vissa sträckor på bussen eller vagnen.
Jag tror att jag har flera av dessa akvarium kvar hemma hos en annan person så om fler är intresserade så bör jag kunna gräva fram de andra. De är i varierande skick, vissa har ena sidan av glaset målat blått("baksidan") men den färgen ska kunna skrapas bort eller gå bort med något lösningsmedel. Är ganska säker att inget av dem hade sprickor eller var trasigt.
PMa mig här eller maila på: tsunamis.gerbiler@gmail.com
MvH Tsunamis
Har letat akvarium ett tag nu i göteborgstrakten, Jag skickar ett PM. 

Jag skulle gärna vilja veta mått, kunde vara intresserad:)
Akvariet har måtten 60x35x35 så det är 73L. På bilden ser ni extra listen på kanten på ovansidan. Tror den bara är limmad så vill man inte ha den så ska den gå att få bort. Annars så är den ganska bra att hålla inne ett lock om man har ett lock med träram & nät.
Just nu har jag ett akvarium nära till hands som sagt, men vill någon ha flera så kan jag be min kompis leta upp resten av dem och ta med dem i samband med min flytt som kommer att ske runt 1 Feb. Jag kommer inte be min kompis frakta hit dem om inget intresse finns bara så ni vet!
MvH Tsunamis
#2 Elsa tackade nej till akvariet. Är du fortfarande intresserad Ulrika?
MvH Tsunamis

Såg inlägget nu först. Tyvärr för litet för mig.