Uppfödarlista - anmäl dig!
Då det inkommit önskemål ifrån flera håll om en aktuell uppfödarlista så tänkte jag försöka samla ihop er i denna tråden.
Alltså, ni som är uppfödare och vill stå med i en artikel på sajten passa på att anmäl erat intresse. 
Förslag på saker att skriva:
- kort om dig och din uppfödning
- vart finns du?
- är du registerad/licensierad i någon förening?
- eventuell hemsideadress
- kontaktuppgifter som är avsedd endast för uppfödarkontakt (till exempel en mailadress som inte är din vanliga privata adress, eller ditt ifokusnamn etc. inga privata uppgifter bör lämnas ut, t.ex. hemtelefonnummer för att slippa att uppgifterna hamnar i fel händer)
jag är intresserad :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag föder inte upp gerbiler… men jag ville bara titta in!
Jo jag skulle kunna lämna min info. Vill du att vi gör det här eller bara säger till om vi vill stå med eller ej?
MvH Tsunamis
Ni kan antingen lämna info här i tråden, eller via PM 
Då det redan står klart att intresset finns så behövs ingen vidare intressekoll tänkte jag, så det är bara att skriva det ni vill att det ska stå.

Puttar upp
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Finns det verkligen bara en aktiv uppfödare på GiF nu? 
Tror det är så tyvärr. Många har inte tid att skriva på forum pga jobb, barn och annat och så tror jag GiF har ett rykte att medelåldern är låg så det blir kanske inte så många seriösa diskussioner pga det. Inget illa menat men är man få uppfödare eller få som är knutna till föreningar så skriver man kanske inte om sånna ämnen här t ex för man skulle inte få så många svar.
Jag jobbar ju som webbkonsult så jag jobbar framför datorn & har inga problem att skriva lite här och ta paus från jobbet emellanåt. Har inga barn heller som tar upp tid på mornar, kvällar och helger 
MvH Tsunamis
Men snart har GiF iaf en till aktiv uppfödare på forumet
jag hänger tyvärr lite för mycket vid datorn , hehe. för mycket fritid kanske?
Och jag känner mig ganska gammal om man ser på medelåldern här på GiF. Jag är ju snart 25 år, jösses. värsta tanten i jämförelse, haha.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag med snart. Till sommaren i alla fall hoppas jag på.
Jag är ju femton då så jag antar att jag bidrar lite till den låga medelåldern.. Men nog kan jag vara med i riktiga diskussioner ändå när jag känner för det ;)
Och nej, jag är ingen barnunge som fått för mig att starta uppfödning för att gerbilungar är söta…
Jag hör i alla fall av mig igen sedan när jag kommit igång :)
#7 Nej det är sant, är ju förståeligt om många uppfödare är upptagna med annat och känner att de kanske inte får ut så mycket av en sådan här sida.
Men ändå lite tråkigt, tror många av oss "vanliga" gerbilägare tycker det är kul att få lära känna uppfödare bättre. Sen så är ju ofta erfarna uppfödare mer kunniga då de (ni) kommer i kontakt med mycket fler gerbiler och kan då bidra ganska mycket och hjälpa andra 
#8 #9 Verkar som att det är påväg att bli några fler här i alla fall ^^. Wand har ju startat också kom jag på.
Har fått in några anmlningar nu iallafall, men fler mottages tacksamt 

Jag finns ju här oxå ;) Jag väntar dock på att mina gerbiler ska komma upp i ålder lite eftersom nästan alla mina äldre har dött sista året.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Puttar lite :)
Har lagt upp trådar på zoonen och hamsterföreningens forum för att eventuell få fler som vill anmäla sig till uppfödarlistan här!
Har även tipsat om den här listan i en gerbilgrupp på bilddagboken så nu har jag nog gjort allt jag kan för att sprida vidare det här haha.
http://dayviews.com/#!/gerbilgruppen/ Om någon är sugen på att kika. Även om man inte vill bli medlem och ladda upp egna bilder så kanske man vill kolla på andras gerbiler. Väldigt praktiskt då det faktiskt är bilderna som står i fokus, i bildtrådar på forum blir det ju lätt massa text mellan alla bilder.
Finns det någon deadline förresten? När är det tänkt att färdigställa listan? 
jag tänkte försöka få ihop 5st innan den kommer ut offentligt, annars ser det så tomt ut 
#16 Oj hur många har du fått in nu egentligen?
3 st
Oj trodde inte det skulle var SÅ svårt att hitta uppfödare som vill stå med här. Vi får hoppas att några fler är sugna 
ja, det känns lite snopet då så många vill ha listan, men knappt nån vill stå med? 
vi har ju en sån här lista redan, men det var samma sak då, och när den listan gjordes hade vi ett aktivitetsindex på 18 - 20 000 ungefär, nu är det strax under 3 000 
#20 Usch vad tråkigt :( Jag har fått känslan av att många gerbiluppfödare är lite oengagerade.. Vet i alla fall när jag sökt gerbilungar så har många struntat i att svara, eller så har de svarat något kort och sen inte svarat mer.
Förstår att de har mycket att göra osv men om man bedriver en uppfödning så borde man väl ge ett trevligt bemötande till eventuella köpare?
Oh well, det går väl i vågor antar jag. Moiz och Achangra planerar ju uppfödning nästa år. Även xDAMPBOBPSYKFALL ska ju ta någon kull och kanske sätter hon igång med uppfödning om det går bra.
Wand ska eventuellt ta någon kull nästa år.
Så jag tror att det börjar dyka upp lite nya ansikiten inom uppfödningen, bara att de inte fått chansen att starta upp ordentligt ännu.
ja, nya ansikten är nog precis vad som behövs tror jag.
Själv är min primära anledning allergi, så jag är tvungen att ligga väldigt lågt på djurfronten. Har ibland problem med dom 4 pälsarna jag har kvar.

*puttar*
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nu har jag skickat in!
Uppfödningen blir av redan i vinter :)